بیش از ۲۰۰ شهر فاقد سالن سینما در کشور/ اعلام حمایت سازمان سینمایی از تولید فیلم کوتاه و مستند

خزاعی زیرساخت های موجود سینمایی در کشور را نسبت به جمعیت، پایین دانست و از آمادگی سازمان سینمایی کشور برای تولید فیلم های کوتاه و مستند خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمد خزاعی، پنجشنبه (۹ تیر) در دیدار با استاندار بر نگاه جدی دولت به حوزه فرهنگ تاکید کرد و گفت: عدالت محوری شعار دولت است.

 

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور افرود: شورای عالی سینما به همت دولت سیزدهم احیا شد زیرا یکی از اقدامات جدی دولت توجه به سینما است.

 

وی ادامه داد: امروز در دولت جدید مسائل کلان حوزه فرهنگ و هنر در شورای فرهنگ و هنر بحث می شود و یا شورای هنر که بسیار مهم است اما تعطیل شده بود، احیا شد.

 

خزاعی با بیان اينکه این همه فقط طی یکسال از دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ ایجاد شده است؛ گفت: سازمان سینمایی در تک تک استان ها با اولویت استان های کم برخوردار حضور می یابد و از نزدیک در جریان مشکلات هنرمندان قرار می گیرد.

 

رئیس سازمان سینمایی کشور با ابراز تاسف از اینکه در حال حاضر وضعیت خوبی به لحاظ سینما در کشور نداریم؛ افزود: ۶۰۰ سینمای فعال در کشور داریم که با توجه به جمعیت باید حداقل بیش از  ۳ هزار سالن سینما داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: حدود ۲۲۰ شهر در کشور حتی یکی سالن سینما هم ندارد و اگر تمهیداتی انجام شود ضمن کشف استعدادها، از مهاجرت سینماگران استان ها به پایتخت جلوگیری می شود.

 

خزاعی با بیان اینکه در این سفرها همچنین زیرساخت های استان ها به لحاظ فرهنگی بررسی می شود؛ اظهار کرد: بررسی اجمالی در کرمان حاکی از آن است به لحاظ زیرساخت های فرهنگی و سینمایی مشکل دارد هرچند سالن سینما، مخاطب نمی آورد.

 

وی با اشاره به اینکه تا عید دفاتر استانی سینما جوان تجهیز می شود که ۵۰ درصد هزینه ها را سازمان سینمایی کشور تامین می کند؛ بر راه اندازی سینما جوان جیرفت تاکید کرد.

 

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور از حمایت این سازمان از تولید فیلم کوتاه و مستند خبر داد و گفت: ۳۸۰ میلیون فقط در فیلم کوتاه شمال استان کرمان اعتبار گذاشتیم.

 

وی ادامه داد: در فیلم مستند هم موضوعاتی که دغدغه استان است کمک می کنیم و اگر استان ها درخواست سوژه خاص برای فیلم سینمایی داشته باشند نیز آمادگی کمک به این موضوع را داریم.

 

خزاعی در پایان با بیان اینکه در سالن های مختلف سینماهای کرمان مشکلاتی وجود دارد؛ پیشنهاد تشکیل شورای عالی سینما در استان را مطرح کرد.

 

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان هم ضمن ارائه توضیحاتی بر پیوند هنر و شهید سلیمانی تاکید کرد.

 

 

کد خبر 1191378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha