احیا سنت قرائت عقد اخوت در مساجد شهرستان کنگاور

اله دانه، گفت: بمناسبت آغاز دهه امامت و ولایت برنامه های مختلفی در سطح شهرستان برگزار می شود که یکی از شاخص ترین آنها احیا سنت قرائت عقد اخوت در برخی مساجد شهرستان کنگاور است.

علی اصغر اله دانه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به اجرای بیش از ۴۰ برنامه فرهنگی شاخص از سوی بنیاد بین‌المللی غدیر در کنگاور،گفت:در دهه امامت و ولایت حدود ۴۰ برنامه فرهنگی با تشکیل ۱۷ کمیته اجرایی برگزاری باشکوه برنامه های دهه امامت و ولایت شهرستان پیش بینی شده است.

 

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در شهرستان کنگاور، افزود:دهه ولایت بستری مناسب برای ارائه مباحث عقیدتی و ولایی است، بدین ترتیب ساختارهای اصلی دین مبین اسلام بار دیگر یادآوری می‌شود و نقش «اهل‌ بیت(ع)» در جلوگیری از انحراف دین مبین اسلام بازگو می‌شود.

 

 

وی با اشاره به برنامه دهه امامت  و ولایت در شهرستان، خاطر نشان کرد: احیا سنت قرائت عقد اخوت در برخی از مساجد، برگزاری جام ولایت و جام غدیر توسط اداره کل ورزش وجوانان، آذین بندی شهر و میدان اصلی شهر ،برگزاری جشن های مردمی در چهار روستای شاخص شهرستان، سرکشی و تجلیل از سادات، از مهمترین برنامه های این هفته می باشد.

 

اله دانه تصریح کرد: توزیع بسته‌های معیشتی ، اطعام نیازمندان ، تکریم بی نوایان در محلات محروم ، پیاده‌روی با مشارکت اداره ورش و جوانان ، بهزیستی و شهرداری در روز عید غدیر ، برگزاری نشست های معرفتی غدیرشناسی، خدمات ویژه پزشکی در قالب گروه های جهادی، مسابقه دانش آموزی و دانشجویی حفظ و شرح خطبه غدیر از دیگر برنامه این ایام شهرستان کنگاور است.

 

 

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در شهرستان کنگاور اظهار کرد: برنامه‌های دهه ولایت و امامت درشهرستان  از انسجام خوبی برخوردار وهمه مسئولان در برنامه‌های غدیرمشارکت می کنند.

کد خبر 1191383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha