آیت‌الله کوهستانی عبودیت را تا بالاترین مدارج پیمود

بلخاری با بیان اینکه آیت‌الله کوهستانی عبودیت را تا بالاترین مدارج پیمود، گفت: تلاش داریم با انتشار مجموعه مقالات این همایش ملی، مردم با ابعاد مختلف شخصیت این عالم وارسته بیش از پیش آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «حسن بلخاری قهی» امروز(۹تیر) در پیش کنگره همایش ملی بزرگداشت "حضرت آیت اله العظمی  شیخ محمد کوهستانی" در مشهد مقدس اظهار کرد: دو آیه قران است که می‌فرماید دست پیامبر(ص) دست خداست و روایت شده که پیامبر می‌گوید، کسی عالمی را تکریم کند مرا تکریم کرده و هرکس مرا تکریم کند خداوند را تکریم کرده و هرکس خداوند را تکریم کند مسیر او به جنت است  و به تعبیر ملا صدرا مسئله شدن مطرح است و فرق مسیر  با" س " با مصیر با" ص" بحث بودن و شدن است.

 

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور در بخش دیگری سخنانش از زمان برگزاری همایش ملی آیت الله کوهستانی خبر داد و گفت: همایش اصلی در آبان ماه برگزار می شود و چاپ مقالات نیز در دستور کار قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه عالم شیعه تجسم علم است نه  مشوق علم، گفت: سقراط فلسفه را زندگی کرد و تجسم فلسفه بود و افلاطون از عقلانیت انسان دفاع می‌کند و گاهی در فلسفه به تحقق می‌رسند و گاهی در مرحله تحقیق می مانند و ایت الله کوهستانی به تحقق رسید.

 

بلخاری با اشاره به اینکه متأسفانه تاکنون آثار محدودی درباره شخصیت اخلاقی این عالم وارسته منتشر شده است، خاطرنشان کرد: مجموعه مقالات این همایش ملی توسط انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور منتشر خواهد شد تا مردم با ابعاد مختلف شخصیت این عالم وارسته بیش از پیش آشنا شوند.

کد خبر 1191409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha