ضرورت توانمند سازی کارشناسان رسمی دادگستری

شرکا با اشاره به حفظ شان، مقام و جایگاه کارشناسان رسمی دادگستری و بحث ارتقا آموزش گفت: نظریه کارشناس در پرونده مربوطه به عنوان نظریه تخصصی مهر می خورد و فاضی بر اساس آن تصمیم گرفته و لذا کارشناسان باید دقت نظر داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، 《محمد حسین شرکا》امروز پنج شنبه (۹تیر) در نشست خبری هفته قوه قضائیه ضمن تسلیت شهادت امام جواد (ع) و تبریک هفته قوه قضائیه بیان کرد: مبانی هفته قوه قضائیه موضوعاتی چون کار آفرینی و حمایت از کارآفرین، ایجاد امنیت اقتصادی، تجلیل از قضات، تکریم ارباب رجوع، مبارزه با فساد و قاچاق و ایجاد امنیت اجتماعی است.

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری خراسان رضوی با اشاره به حفظ شان، مقام و جایگاه کارشناسان رسمی دادگستری و بحث ارتقا آموزش  گفت: نظریه کارشناس در پرونده مربوطه به عنوان نظریه تخصصی مهر می خورد و توسط فاضی بر اساس آن تصمیم گرفته می شود لذا  کارشناسان باید دقت نظر داشته باشند.

وی افزود: ما برای توانمندی کارشناس و پیشگیری از خطا دوره های آموزشی و کمیته های تخصصی پیش بینی کردیم ؛ همچنین برای طولانی نشدن روند پرونده نظریه کارشناس به صورت الکترونیکی ثبت می شود و نمابنده مرکز در شعب ارتباط مستقیم با قاضی دارد و سرعت عمل در انجام کارشناسی نسبت به پرونده مربوطه با توجه به اهمیت موضوع صورت می گیرد.

شرکا با بیان اینکه به دنبال ایجاد بانک اطلاعاتی و فراهم آوری زیرساخت های رتبه بندی هستیم؛ گفت: سامانه ملی ارجاع کارشناسی به زودی راه اندازی خواهد شد.

کد خبر 1191416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha