آمریکا بزرگترین نقض کننده حقوق بشر است/ جنایت‌های آمریکا برای مردم بازگو شود‌

حجت الاسلام منصوری با اشاره به جنایت‌ها و خیانت‌های آمریکا در حق ملت‌های مسلمان به ویژه مردم ایران، این کشور بزرگترین نقض کننده حقوق بشر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «محمدصالح منصوری» امروز «پنجشنبه ٩ تیر» در نشست تبیین و معرفی جنایت‌های آمریکار در کشورهای منطقه و مسلمان که به مناسبت هفته بازخوانی و افشای حقدق بشر آمریکایی برگزار شد، اظهارکرد: اعلامیه حقوق بشر که در سال ۱۹۴۸ به تصویب رسید اهداف مهمی از جمله دفاع از مظلومان، جلوگیری از جنگ و ایجاد صلح در جهان، رفع تبعیض در همه شئون، جلوگیری از دخالت در امور کشورها و ... داشت اما این حقوق بشر واقعیت ندارد و آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است.

 

امام جمعه بندرترکمن گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که به انسان ارزش و کرامت داده و او را جانشین خود بر روی زمین قرار داده است بنابراین حقوق بشر در اسلام در حد اعلا است.

 

وی با بیان آمریکا فقط مدعی حقوق بشر است، افزود: در ۶۹ سال اخیر از کودتای ۱۳۳۲ که آمریکا دولت قانونی دکتر مصدق را سرنگون کردند تا به امروز ما شاهد بیشترین فشار و تحریم و توطئه علیه کشور و ملت ایران هستیم.

 

حجت الاسلام منصوری خاطرنشان کرد: وضعیت امروز آمریکا را از منظر سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و حتی اقتصادی ببینید که به چه روزی افتاده، تورم در این کشور بیداد می‌کند، کارتن خواب ها و چادر خواب ها در ایالت های بزرگ این کشور بسیار زیاد هستند، پلیس این کشور در مقابل دیدگان مردم زانویش را روی گلوی سیاهپوستان می گذارد و آنان را می کشد، این چه نوع حقوق بشری است؟ 

 

وی افزود: علاوه براین آمریکا بزرگترین ناقض معاهدات بین المللی است یا بسیاری از مصوبات سازمان ملل را امضا نکرده است. مانند کنوانسیون حقوق کودکان، کنوانسیون رفع تبعیض در قبال زنان، پروتکل کیوتو، توافقنامه بین المللی مبارزه با انواع نژادپرستی و ... که هیچ یک از این موارد را امضا نکرده است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: آمریکا بیشترین نقش مستقیم را در کودتاها داشته یا عامل اصلی در ایجاد انقلاب های مخملی در کشورهای مختلف بود.

 

 

کد خبر 1191443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha