سیکل ترکیبی تنها نیروگاه برق استان گلستان انجام می‌شود/ دولت با سرمایه‌گذاری ۴۲۰ میلیون یورویی در این پروژه موافقت کرد

نوروزی از موافقت شورای اقتصاد برای اختصاص ۴۲۰ میلیون یورو برای توسعه نیروگاه برق علی آبادکتول خبر داد.

«رحمت الله نوروزی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارکرد: نیروگاه برق علی آبادکتول تنها نیروگاه در این مقیاس در استان گلستان است که بخشی از برق موردنیاز استان را تامین می‌کند.

 

عضو مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تبدیل این نیروگاه به سیکل ترکیبی یکی از مواردی بود که طی سال های اخیر به ویژه در سفر سال گذشته وزیر اقتصاد و رئیس جمهور به استان گلستان مورد مطالبه جدی قرار گرفته بود.

 

وی افزود: پس از قول‌ هایی که دولت و دکتر خاندوزی درباره این نیروگاه دادند پیگیری های مستمر و شبانه روزی انجام دادیم تا اینکه شورای اقتصاد با تخصیص تسهیلات به میزان ۴۲۰ میلیون یورو برای ارتقای نیروگاه علی آباد کتول موافقت کرد.

 

نوروزی ادامه داد: افزایش ظرفیت ۴۸۰ مگاوات (با بازیافت انرژی از دودکش نیروگاه موجود و بدون مصرف سوخت) و تبدیل آن به سیکل ترکیبی، افزایش راندمان نیروگاه از حدود ۳۴ درصد فعلی به بیش از ۵۰ درصد از پیامدهای این سرمایه گذاری در استان خواهد بود.

 

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: سرمایه‌گذاری ۴۲۰ میلیون یورویی و ایجاد اشتغالزایی از مزایای این طرح بزرگ در استان است که می تواند زمینه توسعه بیشتر نیروگاه برق علی آبادکتول را فراهم کند.

 

وی خاطرنشان کرد: با تسریع در اصلاح قرارداد با وزارت نیرو و حمایت‌های وزارت اقتصاد و دارایی در اخذ تسهیلات صندوق توسعه ملی و بانک عامل همچنین سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان به عنوان سهامدار اصلی، عملیات اجرایی فاز توسعه بخش بخار نیروگاه در آینده نزدیک آغاز می شود.

 

 

کد خبر 1191448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha