۱۸ مصوبه رهاورد سفر استاندار خراسان جنوبی به خوسف

قناعت گفت: ۱۸ مصوبه رهاورد سفر به خوسف است که فرماندار باید آن را با جدیت پیگیری کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «جواد قناعت» عصر امروز (9 تیر) در شورای اداری شهرستان خوسف ضمن تسلیت شهادت امام جواد(ع) اظهار کرد: بحث فروپاشی و القای ناامیدی در ایران توسط دشمنان هر روز در حال انجام است اما سوال اینجاست که چرا آمریکا، اسرائیل و انگلیس دست از سر ایران بر نمی دارند، اظهار کرد: علی رغم تمام تلاش های دشمنان، عکس این ثابت شده و ایران در حال حرکت به جلو است.

 

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: به مراتب مشکلات غربی ها از ایران بیشتر است، امپراطوری رسانه ای غرب پیشرفت های ما را بایکوت می کند، در صورتی که ایران 43 سال در حال تحریم است و کوچکترین کمک علمی به ما نکرده اند، پیروز است و دشمن را در تمام موضوعات شکست داده ایم و در جنگ اقتصادی هم شکست می دهیم.

 

وی در ادامه با اشاره به بازدیدها و سفر یکروزه خود به شهرستان خوسف، گفت: شهرستان خوسف همچنان که در ذخایر زیر زمینی، معدنی و طلا می درخشد در نیروی انسانی هم ذخایر علمی و فرهنگی خوبی همچون ابن حسام، خاندان عبادی و شهدای بزرگواری دارد.

 

قناعت با اشاه به مصوبات سفر به شهرستان بیان کرد: یک میلیارد تومان برای گلزار شهدای شهرستان از محل اعتبارات استانی اختصاص پیدا کرد، همچنین مجتمع فرهنگی هنری و سالن آمفی تئاتر خوسف هم هفت میلیارد تومان اعتبار نیاز است که از محل اعتبارات متمم سفر ریاست جمهوری اختصاص داده می شود.

 

وی گفت: همچنین برای تکمیل دارالقرآن یک میلیارد تومان اعتبار استانی اختصای یافت، برای تکمیل استخر سرپوشیده خوسف هم چهار میلیارد تومان از متمم سفر ریاست جمهوری اختصاص و مابقی اعتبار در سفر وزیر ورزش به بیرجند پیگیری خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه برای تکمیل گود زورخانه ای خوسف یک میلیارد اعتبار استانی و یک میلیارد اعتبار شهرستانی اختصاص می یابد، ادامه داد: سایر اعتبار مورد نیاز هم در سفر وزیر ورزش پیگیری می شود، برای تکمیل ساختمان اداری ورزش و جوانان هم 500 میلیون تومان اعتبار استانی اختصاص می یابد.

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: مصوب شد تامین برق شهرک شهید رحمانی خوسف انجام و تا هفته دولت مورد بهره برداری قرار بگیرد، در خصوص آسفالت معابر هم یک میلیارد اعتبار استانی به آن اختصاص می یابد.

 

قناعت با بیان اینکه برای تامین زیر ساخت های عمرانی شهر ماژان دو میلیارد اعتبار استانی اختصاص می دهیم، ادامه داد: همچنین برای تامین آب روستاهای همچ، گولک و شیخ آباد خوسف هم یک میلیارد اعتبار استانی و یک میلیارد اعتبار شهرستانی اختصاص می یابد و برای آبرسانی به چاه طالقانی استقلال و ابوذر غفاری یک و نیم میلیارد اعتبار استانی تامین می شود.

 

وی تصریح کرد: برای حل مشکل تامین سوخت ادوات کشاورزی جلسه ای به ریاست معاون استاندار برگزار و مدیرکل جهاد کشاورزی، فرمانداری و شرکت نفت حضور خواهند داشت تا سوخت ادوات کشاورزی تامین شود.

 

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: برای تکمیل ساختمان بخشداری ماژان 300 میلیون تومان اعتبار استانی تامین خواهد شد؛ همچنین جلسه ای برای تامین تسهیلات کشتارگاه صنعتی خوسف در استانداری برگزار و مساعدت های انجام خواهد شد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه 50 کیلومتر جاده ماژان – معدن قلعه‌زری نیاز به بازسازی و بهسازی دارد، گفت: از این میزان 10 کیلومتر وضعیت نامناسب‌تری دارد و باید در اولویت قرار بگیرد، همچنین برای بهسازی این مسیر 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که از این میزان پنج میلیارد تومان توسط اداره راه و شهرسازی برای تامین قیر، 2.5 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و 2.5 میلیارد تومان از محل اعتبارات شهرستان تامین خواهد شد.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه برای تسریع در تکمیل بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان خوسف که مطالبه به حق مردم است با توجه به وجود اعتبار لازم در حساب‌های دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری، موضوع تکمیل این پروژه باید پیگیری شود، تصریح کرد: گاهی اوقات اعتبار موجود نیست اما برای بیمارستان خوسف اکنون 15 میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده که 10 میلیارد تومان آن نقدی در حساب است، لذا دانشگاه و فرمانداری باید تکمیل این پروژه را به جد دنبال کنند.

 

قناعت ادامه داد: برای توسعه زمین بیمارستان 32 تختخوابی خوسف توسط معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نشستی با حضور فرماندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های مرتبط برگزار و برای توسعه بیمارستان تصمیمات لازم گرفته شود.

 

استاندار خراسان جنوبی در پایان گفت: در خصوص میدان ورودی شهر خوسف از سمت بیرجند تحت عنوان میدان شهید سلیمانی، جلسه‌ای توسط معاون عمرانی استاندار با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، فرماندار، مسئولان فنی و مدیران مرتبط شهرستان برگزار شود.

 

وی در پایان گفت: ۱۸ مصوبه رهاورد سفر استاندار خراسان جنوبی به خوسف است که باید اعتبارات توسط فرماندار جذب شود.

 

 

 

کد خبر 1191453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha