احیا توتستان های گیلان /اجازه تغییر کاربری نخواهیم داد

عباسی با بیان اینکه اجازه تغییر کاربری زمین های زارعی را نخواهیم داد گفت : احیا توتستان های گیلان نورد توجه قرار گیرد.‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، اسدالله عباسی امروز ( پنج شنبه ۹ تیر ) در نشست مدیران استان گیلان با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در سالن الغدیر استانداری گیلان اظهار کرد: برنج یکی از تولیدات استراتژیک گیلان محسوب می شود.


استاندار گیلان با بیان اینکه افزایش تولید برنج نیازمند همکاری همه دستگاه‌های ذی ربط است، گفت: مشکلات این حوزه شناسایی و با افزایش بهره وری و کاهش قیمت نهایی تولید اقدامات اساسی انجام دهید.

عباسی به تولید ابرایشم در گیلان پرداخت و اذعان کرد: در گذشته میزان تولید ابریشم در گیلان پنج هزار تن بود اما در دولت قبلی حتی توتستان‌های ما را نیز واگذار شد.


وی با تاکید بر اینکه احیا توتستان ها امری ضروری است و بایستی مورد توجه قرار گیرد ادامه داد: از چین تخم نوغان نامرغوب وارد گیلان می شود این امر باعث شده که صنعت فرش نیز آسیب ببیند.

استاندار گیلان به زراعت چوب و صیانت از جنگل‌ها اشاره و خاطر نشان کرد: بخشی از جنگل‌های ما از بین رفته و بایستی جایگزین شود و عرصه جنگل نیز باید با توجه به یافته‌های علمی مورد توجه قرار گیرد و طرح‌هایی که موجب حفظ جنگل و افزایش زراعت چوب می‌شود را هر چه سریع تر در گیلان اجرایی کنید.

عباسی با بیان اینکه مرکز تحقیقات شیلات عملکرد ضعیفی دارد، تصریح کرد: تنها ۴۰ درصد ظرفیت شیلات مورد استفاده قرار می‌گیرد استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها در دستور کار قرار گیرد.



استاندار گیلان اضافه کرد: اجازه نمی‌دهم زمین زراعی به راحتی تغییر کاربری داده شود.

وی به دانش بنیان کردن بخش کشاورزی اشاره و اظهار داشت: بخش تحقیقات محصولات کشاورزی باید جدی گرفته شود تا میزان تولید در گیلان افزایش یابد.

کد خبر 1191456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha