کاهش ۵۰ درصدی منابع آبی در گیلان

جوانبخت با بیان اینکه در کشور با کاهش'منابع آبی روبه رو هستیم گفت: ۵۰ درصد منابع آبی گیلان کاهش یافته است اما ظرفیت مطلوبی دارد.‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « محمد جوانبخت» امروز ( پنج شنبه، ۹ تیر ) در جلسه شورای کشاورزی آب و منابع طبیعی در سالن الغدیر استانداری گیلان اظهار کرد: گیلان از استان های مهم در حوزه کشت و تولید انواع محصولات کشاورزی است.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های مهم و اولویت‌دار در حوزه وزارت نیرو از اهداف دولت است، گفت: بایستی پروژه‌های حوزه وزارت نیرو و آب اولویت‌بندی شده و در وزارت نیرو بسته پروژه‌های اولویت‌دار در دولت سیزدهم بر اساس اثرگذاری دسته‌بندی شده است.



وی اذعان کرد: هدف دولت بر این است تا پروژه‌های مهم تحت عنوان طرح‌های ویژه در طی سه سال تکمیل شود.



جوانبخت تصریح کرد: سدشفارود و پلرود، سدهای لاستیکی، تصفیه‌های خانه‌های فاضلاب شهر رشت و انزلی از جمله پروژه های اولویت دار و مهم گیلان شمرده می شود .


معاون وزیر نیرو افزود: عدم اعتبار کافی از مشکلات پروژه های اولویت دار است.



جوانبخت به کاهش شدید منابع آبی در کشور اشاره و خاطر نشان کرد: به دلیل کاهش بارندگی منابع آبی در کشور با کاهش مواجه است و برخی استان‌ها با مشکلات جدی روبه ر و هستند.‌



وی به وضعیت استان گیلان در خصوص تامین منابع آبی را مناسب دانست و تصریح کرد: در گیلان به دلایل مختلفی با کاهش ۵۰ درصدی منابع آبی مواجه بودیم ولی خوشبختانه موفقیت‌های استان گیلان در خصوص مدیریت آب بسیار مطلوب است.



کد خبر 1191459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha