منطقه آزاد اینچه‌برون تنها مسیر توسعه گلستان/واگذاری زمین به زودی انجام می‌شود

شادمهر با توجه به وضعیت گلستان و قرارگیری آن در مسیر کریدور بین المللی شمال جنوب گفت: منطقه آزاد اینچه برون تنها مسیر پیشرفت و توسعه گلستان است و همه باید برای تحقق آن تلاش کنند.

«امان قلیچ شادمهر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهار کرد: وضعیت کشاورزی ما تعریفی ندارد و ما با چالش های متعددی همچون کم آبی مواجه هستیم. از طرفی صنعت مادر و بزرگ هم نداریم که بتواند وضعیت اقتصادی و اشتغال استان را بهبود ببخشد.
نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز خلیج گرگان در حال نابودی است و سرنوشت پتروشیمی هم‌ مشخص نیست. با توجه به موقعیت جغرافیایی و هم مرزی و دسترسی به کشورهای آسیای میانه و هم چنین دیپلماسی دولت در جهت برقراری ارتباطات بیشتر با همسایگان، منطقه آزاد اینچه برون می تواند نقش موتور محرکه را داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه منطقه آزاد اینچه تنها مسیر توسعه استان گلستان است، افزود: مدیر پروژه طی ماه های گذشته انتخاب شده و کارها به مرور در حال انجام است. مطالعات انجام و اساسنامه نوشته شده و در مرحله انتخاب هیئت مدیره و مدیرعامل است.
شادمهر اضافه کرد: نظر ما این است که باید فردی به عنوان مدیرعامل این منطقه آزاد انتخاب شود که سابقه مدیریت در دیگر مناطق آزاد کشور را داشته باشد تا بتوان از تجربیات او برای پیشبرد امور بهره گرفت.
وی گفت: حصارکشی منطقه آزاد اینچه برون نیز در دست اقدام است و پس از آن بلافاصله واگذاری زمین به سرمایه گذاران انجام خواهد شد. این یک فرصت کم نظیر برای توسعه استان است و باید از آن بهره برد.

کد خبر 1191469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha