دو رمان خانواده محور«تابوت دخترانه» و «مهربان تر از مرگ» صوتی شد

پروانی از صوتی شدن دو رمان خانواده محور خود با عناوین «تابوت دخترانه» و «مهربان تر از مرگ» و ارائه آنها همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) خبر داد.

دکتر ناصر پروانی در مورد صوتی شدن دو رمان خود به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، گفت: دو رمان خانواده محور بنده با عناوین «تابوت دخترانه» و «مهربان تر از مرگ» توسط بهروز رضوی در ایران صدا به کتاب صوتی تبدیل شده است. این دو اثر در هفته آینده همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی( ع) و حضرت فاطمه(س) هم از  طریق سایت ایران صدا و هم به صورت لوح فشرده ارائه می شود.

 

این نویسنده و شاعر اظهار داشت: استاد بهروز رضوی راوی این دو اثر است. دکتر لیا میر صفایی مشاور پزشکی داستان، مجید میرزایی، تهیه کننده، پارسان میرزایی ادیتور و راحله غفاری و زهره صابری صدابرداران کتابهای صوتی تابوت دخترانه و مهربان تر از مرگ هستند

 

وی در مورد کتاب مهربان تر از مرگ عنوان کرد: این کتاب ۱۵۰ صفحه ای سال قبل از سوی انتشارات گرایش تازه منتشر شد. این کتاب به مباحث روان شناختی و تاثیرگذاری زوجین در سرنوشت خانواده ها پرداخته است. یک سری اتفاقات عادی از نظر روانشناسی مانند اختلاف با خانواده همسر و تولد بچه بر روی زندگی شخصیت این رمان تاثیر می گذارد و رمان از حالت عاشقانه صرف پوست اندازی می کند و کم کم به سمت مسایل اجتماعی پیش می رود.

 

پروانی با اشاره به اینکه رمان مهربان تر از مرگ به یک سری مفاهیم اخلاقی تاکید دارد، افزود: به عنوان مثال در این کتاب بر روی مفهوم گذشت و تاثیر آن بر زندگی زوجین کار کردم. یک سری مفاهیم مانند لجبازی و مقایسه گری را پردازش کردم و نشان دادم که اگر مقایسه در خانواده ای وجود داشته باشد، آن خانواده گریبانگیر چه مسایل و مشکلاتی می شود. همچنین به این مسئله پرداختم که اگر زوجین لجبازی داشته باشند، آسیب هایی را متوجه خود و نزدیکان می کنند. در روند رمان نشان دادم که برخی از مفاهیم می تواند چه تاثیری بر روی افراد و حتی خانواده های آنها داشته باشد، بدین ترتیب می توان گفت که بعد جامعه شناسی و روان شناسی اثر پررنگ است.

 

 

وی با بیان اینکه رمان مهربان تر از مرگ می تواند برای زوج های جوان مفید باشد، تصریح کرد: به نظرم مخاطبان اصلی این رمان افرادی هستند که در آستانه ازدواج قرار دارند و یا به تازگی ازدواج کرده اند. سعی کردم در قالب این رمان نشان دهم که اگر یک قاشق گذشت در فنجان زندگی بریزیم، زندگی بسیار شیرین خواهد شد. از طرفی اگر یک قاشق لجبازی در استکان زندگی بریزیم، تلخی هایی به وجود می آید که شاید جبران ناپذیر باشد و حتی دیگر نتوان آن زندگی را تحمل کرد و ادامه داد.

 

نویسنده یک عاشقانه محض، نگران خودمم، دو فنجان غزل ، چهل و هیچ سالگی و مردانی حوالی خورشید در مورد رمان تابوت دخترانه اظهار داشت: این رمان سال 1396 از سوی انتشارات سخنوارن منتشر شد.تابوت دخترانه دومین رمانی بود که نوشتم. این کتاب در مورد مشکلات و چالش های ذهنی است که برای دختر خانم ها در اوایل جوانی پیش می آید و گاها چندین سال به طول می انجامد. این چالش ها باعث می شود دختران چند سالی از سال های زیبای زندگی خود را مشغول حباب و سراب شوند و بعدها افسوس بخورند که لحظات زندگی خود را به هدر دادند.

 

 

وی با اشاره به اینکه رمان تابوت دخترانه مخاطب را درگیر سئوالات و تفکر در مورد آنها می کند، بیان کرد: مخاطب با خواندن این کتاب با سئوالاتی مواجه می شود از جمله این سوالات این است که وصال به معشوق زمینی به چه صورت باید باشد و به چه چیزی می توان رسیدن گفت .به چه چیزی می توان عشق و دوست داشتن غیر عاقلانه گفت. در این رمان تعاریفی از عشق ارائه می شود.

 

 این نویسنده خاطر نشان کرد:در کتاب تابوت دخترانه یک شرایط برزخی برای دختر داستان که پرستار است پیش می آید که دوره زمانی آن 5-6 سال است . حتی در جایی از کتاب این خانم از شرایط خود را به تابوتی تعبیر می کند که خود را 5-6 سال سوار بر آن می داند و منتظر است که این تابوت را بر زمین بگذارد.

 

 

کد خبر 1191476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha