فعالیت بیش از ۹ هزار مرکز نیکوکاری در کشور

آسوده از فعالیت بیش از ۹ هزار مرکز نیکوکاری با سه ویژگی محله محور، مردم محور و مسجد محور در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «حبیب اله آسوده» امروز پنجشنبه (9تیر) در همایش علمی، تبلیغی و تکریمی زکات استان مرکزی،  زکات را یک مسئله محوری قرآنی دانست و گفت: دین مبین اسلام و همچنین  علما و بزرگان دین به جایگاه والای این فریضه الهی اشاره کرده‌ اند.

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) همچنین با بیان اینکه قانون زکات سال ۹۱ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، ادامه داد: برگزاری اجلاس سالانه زکات در جمهوری اسلامی از منظر مقام معظم رهبری ارزش والایی داشته و در همین راستا بعد از گذشت ۱۰ سال آیین نامه اجرایی زکات تدوین شده و هفته آینده در کمیسیون مجلس بحث و بررسی خواهد شد تا وظایف دستگاه‌ها تعیین و مشخص شود.

 

وی فقر را یک پدیده اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دانست و ادامه داد: این مهم همواره در طول تاریخ وجود داشته و باید با همدلی و همراهی خیرین و نیکوکاران در راستای ریشه کنی این مقوله تلاش کنیم.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیش از ۹ هزار مرکز نیکوکاری نیز با سه ویژگی محله محور، مردم محور و مسجد محور در کشور وجود دارد، بیان کرد: سالانه پنج هزار میلیارد ریال منابع مالی پنج میلیون و ۳۰۰ هزار صندوق کوچک و بزرگ صدقه جمع آوری و در حوزه‌های مختلف کمک به نیازمندان هزینه می‌شود.

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال کمک‌های مردمی به کمیته امداد امام خمینی(ره) اهدا شده است، ادامه داد: مردمی سازی خیر و انفاق از برنامه های اولویت‌دار کمیته امداد امام خمینی (ره) است و بر این اساس جریان سازی، شفاف سازی و نهادسازی در دستور کار این نهاد انقلابی دارد.

 

آسوده با تاکید بر اینکه عدالت فقر را از بین می برد، اضافه کرد:عدالت از ارکان ساختاری دولت‌ها است و سبب شکل گیری تولید و توزیع عادلانه است و عدالت می‌تواند رفاه نیازمندان و جامعه را ارتقا دهد.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان مرکزی نیز در ادامه این همایش با اشاره به فعالیت های کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی در زمینه زکات گفت: کمیته امداد با برگزاری جلسات و برنامه های مختلف گام های اساسی را در این راستا برداشته است.

 

«مجید مومنی» با اشاره به اینکه پرداخت کنندگان زکات باید ایمان داشته باشند که با پرداخت زکات نه تنها از مال آنان کسر نمی شود بلکه  این مهم سبب برکت در مال می شود، ادامه داد: این مهم دستور قرآن است و پرداخت کنندگان زکان بر این مهم تاکید دارند.


وی همچنین با بیان اینکه ۱۸۰ هزار گروه جهادی با اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی همکاری دارند، بیان کرد: توانمندسازی خانواده‌ها با هم افزایی با گروه‌های جهادی به ویژه در زمینه اشتغال و ساخت مسکن خانواده‌ها و توزیع معیشت به این خانواده‌ها از جمله فعالیت‌های گروه‌های جهادی در روستاهای استان است.

کد خبر 1191478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha