زیرساخت های شهرک صنعتی شیروان ضعیف است

نایب رییس کمیسیون اول صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت های شهرک صنعتی شیروان ضعیف است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیروان؛ «علی جدی» روز جمعه 10 تیرماه در آیین کلنگ زنی طرح های صنعتی شیروان خاطرنشان کرد: زیرساخت های شهرک صنعتی شهرستان با 50 واحد ضعیف است و هنوز پست برق ندارد نیاز است در این زمینه نگاه ویژه ای صورت گیرد، طی چند سال اخیر واحدهای جدید راه اندازی شد و اولویت با واحدهای تعدیل شده بود که اقدامات لازم صورت گرفت.

 

 

نایب رییس کمیسیون اول صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: شیروان در دهه اول انقلاب با دارا بودن کارخانه قند و الیاف، دومین شهر بزرگ صنعتی در خراسان بزرگ بود که مهاجرپذیر عنوان می شد.

 

 

جدی عنوان کرد: اینک کارخانه الیاف تعطیل شده و کارخانه قند به دلیل نبود چغندرقند کافی ظرفیت آن کاهش پیدا کرده که آمار بیکاری این شهرستان در استان بالا است و چهارمین شهر صنعتی خراسان شمالی است.

 

 

وی اضافه کرد: طرح صنعتی فروآلیاژ اشتغالزایی بالایی دارد و مصرف آب 150 هزار مترمکعب در سال است، سرمایه گذاری بالایی نمی خواهد و ظرفیتش در منطقه وجود دارد که با اجرای آن بخشی از اشتغال منطقه حل می شود.

 

 

امام جمعه شیروان گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر اشتغال، تولید و رفع موانع تولید است و استقلال و آزادی کشور منوط به اقتصاد و فرهنگ قوی است.

 

 

«حجت الاسلام حسین تکمیلی» اظهار کرد: گاها موانعی که بانک ها ایجاد می کنند مانع تولید می شود و ضرر آن بیشتر است، موانع داخلی باید از بین برود و پس از راه اندازی واحدهای تولیدی آن تولید و اشتغال و امیدی که در خانواده ایجاد شده نباید با تعطیلی بذر ناامیدی ایجاد شود و سعی کنیم موانع تولید را برداریم تا چرخه اقتصادی رونق بگیرد.

 

 

امام جمعه شیروان با اشاره به اقدام خوب دولت در تسریع پروژه های نیمه تمام خاطرنشان کرد: باید پی گیری های جدی پس از آن صورت گیرد و این گلنگ زنی ها به تحول و تغییر خوبی در شهرستان ایجاد شود و منجر به کسبب و کار، اشتغال و رونق شود.

 

 

کد خبر 1191515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha