کمک به پیشرفت جامعه مبتنی بر حس مسئولیت پذیری است

امام جمعه کرمان در خصوص حس مسئولیت پذیری، حقوق بشر آمریکایی، رهنمودهای رهبری به دستگاه قضا، توجه به حقوق کارگران، ضرورت کمک به رفع ولنگاری های فرهنگی جامعه و... نکاتی بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه اول نمازجمعه(10 تیر) در ادامه سلسله مباحث هفتگی، با تأکید بر شناخت اصول و ریشه های سعادت؛ یکی از این ریشه ها را خداشناسی دانست و گفت: اگر بعضی دنبال سعادت نمی روند یکی از مشکلات آنها این است خدا را خوب نشناختند.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان اصل دیگر سعادتمندی را خداترسی عنوان و بیان کرد: یکی دیگر از اصول سعادتمندی «احساس مسئولیت و مسئولیت پذیری» است که ریشه بسیاری از تحولات و پیشرفت ها در عالم است.

 

 

وی دفاع از مظلوم، مقابله با ظالم، دست زدن به حرکت های اجتماعی بزرگ، رسیدگی به محرومان و نیازمندان، خدمت رسانی به توده های مردم، حرکت در مسیر عمران و آبادانی، کمک به پیشرفت جامعه در حوزه های مختلف، فعالیت های علمی و پژوهشی و دهها و صدها حرکت فردی و اجتماعی را مبتنی بر احساس مسئولیت و مسئولیت پذیری دانست.

 

 

امام جمعه کرمان با این تذکر که آباد کردن آخرت هم مبتنی بر احساس مسئولیت است؛ این اصل را مورد تأکید همه ادیان الهی خواند و گفت: هر یک از ما مسئول اعمال خودمان هستیم.

 

 

وی در خطبه دوم نمازجمعه ابتدا فرا رسیدن سالروز شهادت امام محمدباقرعلیه السلام را تسلیت گفت و سپس با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا سلام الله علیهما اظهار کرد: باتوجه به اینکه در در بحث جمعیت تهدید جدی داریم امیدواریم هر کس که می تواند در همه مراحل به جوانان کمک کنند تا تشکیل خانواده بدهند.

 

 

حجت السلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه در حقوق بشر آمریکایی نه حقوق و نه بشر و بشریت مطرح است؛ افزود: از روز تشکیل ایالت متحده آمریکا تا امروز آنچه که در ادعا، حقوق بشر می نامند مبتنی بر اصول و ارکانی برای خلق جنایات متعدد است و ایجاد فاجعه در دنیا کافی است.

 

 

وی ادامه داد: حقوق بشر آمریکایی مبتنی بر اصل خودبزرگ بینی، فرعونی فکرکردن و فخرفروشی است و محصول این نگاه، نگاه شدید نژاد پرستی است؛ وضعیت رنگین پوستان را در آمریکا ببینید! سال ها اعلام می کنند ما جامعه انسانی حساب شده داریم اما رفتار پلیس  و حقوق شهروندی را در رابطه با رنگین پوستان آمریکا را مطالعه کنید.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان نتیجه دیگر این تفکر را کدخدامحوری دانست و با بیان اینکه آمریکا خود را کدخدای جهان می داند و هیچ کشور و قدرتی را به رسمیت نمی شناسند؛ اظهار کرد: محصول دیگر این اصل، عبارت از تک صدایی است که له یا علیه آنان است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: اصل دوم این حقوق بشر هوی پرستی و لذت گرایی است و توجه به هوی و هوس که حد و مرزی نمی شناسند و محصول این تفکر خیانت است و با هر کس دست دوستی داد و تاریخ مصرف او تمام شد به او خیانت می کند؛ در همه امور کشورها دخالت می کند و هوی پرستی یعنی همین؛ محصول این تفکر این است هرجور دلش می خواهد به لذت های خود برسد.

 

 

امام جمعه کرمان تصریح کرد: رکن دیگر، منفعت طلبی است و به هر چیزی با منفعت طلبی خود توجه می کنند و تبدیل به یک کشور استعمارگر می شود که برای دیگران حق و حقوق قائل نیست و چه همه کشورها که اشغال کرد و در قانون های اساسی کشورها در دنیا دخالت کرد و نتیجه تفکر منفعت طلبی تاراج و به غارت بردن ذخایر کشورها و ملت ها است.

 

 

وی افزود: این نگاه مبتنی بر ظلم گرایی به همه توده های مردم و اقشار است لذا قتل، شکنجه، آدم کُشی، گسترش سلاح های مخرب و قتل کننده انسان و ترور محصول این تفکر  است؛ شهروندان عادی را در کشور ما و حدود  16 تا 17 هزار نفر آدم بعد از انقلاب را در کشور ما ترور کردند؛ چقدر رنگین پوست جان باخت تا آمریکا شکل گرفت.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی از بین بردن هواپیمای مسافربری و زدن مسافران عادی، تبدیل چه همه عروسی ها در عراق و افغانستان به عزا، ترور فرماندهان نظامی و در رأس آنان شهید حاج قاسم سلیمانی که تک تک سلول های او در دفاع از مظلومان بود؛ ترور مسئولان ار‌شد و عالی رتبه کشوری و شهید رجایی و باهنر، بهشتی که جرمی داشتند؟! این حقوق بشر آمریکایی است.

 

 

وی در ادامه به نکات برجسته و مهم رهنمودهای مقام معظم رهبری به دستگاه قضایی کشور اشاره و تصریح کرد: یک نکته توجه و امید به سنت های الهی است؛ نفع سنت های الهی زمانی متوجه شما می شود که تلاش گر باشید، ایستادگی کنید و از دشمن نترسید.

 

 

امام جمعه کرمان ادامه داد: تاریخ پیش روی ما است؛ از تاریخ انبیا الهی گرفته تا صلحا و انقلاب که هر کجا نترسیم و حتی عِده و عُده کمتری داشتیم پیروز شدیم.

 

 

 

وی گفت: اصل دیگر، مبارزه با فساد است که در همه رده ها باید با آن مبارزه کرد و در رأس این مبارزه مسئولان اجرایی و قضایی کشور هستند و در رأس این مبارزه و ایجاد این گفتمان فضای فرهنگی و مسئولان فرهنگی هستند و همه باید دست به دست هم دهند و عدالت را در جامعه به معنی واقعی کلمه تحقق بخشید.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تذکر داد: عدالت بدون امامت و ولایت تبديل به ضد آن می شود و ممکن است مصادیق انحرافی پیدا کند؛ برخی ها در تاریخ عدالتخواه بودند اما با محور امامت و ولایت دنبال نکردند لذا عدالتی به بار می‌نشیند که در راستای منویات و دستورات امام جامعه قرار بگیرد.

 

 

 وی با تأکید بر اینکه مراقب باشید دشمن از بعضی اتفاقات که در کشور و جهان اسلام رقم می خورد ذوق زده نشود؛ افزود: دشمن وقتی ضعف و اختلاف و خودمشغولی ما را ببینید، ذوق زده می شود.

 

 

 

امام جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: کسانی که در رابطه با کارگر و کارگری مسئولیت دارند به حق و حقوق کارگری جامه عمل بپوشانند به خصوص در معادن که شورای معادن به  طور خاص به حقوق کارگری توجه کند.

 

 

وی افزود: نکته دیگر ولنگاری های فرهنگی و بدحجابی ها است که جامعه متدین به شدت از آن دلگیر و ناراحت است و دستگاه هایی که از لحاظ قانونی، متولی هستند و باید در امر حجاب و عفاف ورود جدی داشته باشند، ورود کنند که دولت با نگاه وظیفه گرا به بحث عفاف و حجاب ورود کرده و همه باید کمک کنیم این ولنگاری های فرهنگی که دشمن برای آن نقشه ها دارد خنثی شود.

 

 

 

 

کد خبر 1191541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha