ازدواج های آسان را  با الگو گیری از زندگی ائمه اطهار (ع) در جامعه احیا کنیم

حجت الاسلام برقراری گفت: ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا (س)با سادگی و برکت شروع شد و امروز باید با الگو گیری از ائمه اطهار زندگی و ازدواج ها ساده باشد.

 به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر «حجت‌الاسلام محمد باقر برقراری » در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن  سفارش نمازگزاران به تقوی الهی با تبریک فرا رسیدن ماه پر خیر و برکت ذی الحجه اظهار کرد: روایات زیادی در خصوص برکات و فضایل این ماه وجود دارد که همه نشانگر این است که ماه ذی الحجه بسیار مهم و جزو ایام الله است .

امام جمعه ملایر با  تاکید بر خواندن نماز دهه اول این ماه گفت: هر کس  نماز دهه اول را بخواند خداوند ثواب حج را در نامه اعمالش می‌نویسد.

  امام جمعه ملایر بر خواندن نماز روز  اول ماه ذی الحجه تاکید کرد و گفت: طبق روایات است که اگر کسی این نماز را  بخواند خداوند وی را از خطرات حفظ می‌کند.

وی با اشاره به اول ماه ذی الحجه و سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) اظهار کرد: این روز ،روز پیوستن دو دریا به هم است و تنها ازدواجی است که واسطه آن خدا است .

حجت‌الاسلام برقراری با بیان اینکه طبق روایات که می فرمایید تا می توانید برای ازدواج واسطه باشید گفت: کسی که واسطه ازدواج و جوانان می شود آن واسطه با حور العین ازدواج می کند و این واسطه با صدقین محشور می شود.

 وی اشاره به اینکه ازدواج حضرت علی(ع)  و حضرت زهرا (س)با سادگی و برکت شروع شد گفت: امروز باید با الگو گیری از  ائمه اطهار زندگی و ازدواج ها ساده باشد.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه برخی مشکل اقتصادی را باعث عقب انداختن ازدواج می‌دانند گفت: این سوء ظن به خدا است و اگر ما معیارهای ازدواجمان معیار دینی باشد خداوند  مشکل اقتصادی را حل و مال  را هم در آن زندگی تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر کسی به خاطر دین با شخصی ازدواج کند خدا هم مال و هم جمال را به وی  می دهد و امروز ما  همین معیارها ی دینی را از دست دادیم که گرفتار می شویم.

 حجت الاسلام برقراری  مهریه های سنگین، جهیزیه های سنگین را مشکل دانست و افزود: این برای فرد شرافت نمی آورد آن چه شرافت می آورد اصل ازدواج است و کسی که ازدواج می‌کند از بسیاری از گناهان به دور می‌شود.

 وی به موانع و مشکلات و بالا رفتن سن ازدواج در جامعه امروز اشاره کرد و گفت: متاسفانه سخت گیریهای بی مورد، جهیزیه های سنگین، مهریه های بالاو.. از این موانع است.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه امروز بیش از 11 میلیون جوان مجرد داریم  که فاجعه است افزود:  کسانی که به خاطر مشکلات اقتصادی ازدواج نمی کنند سوءظن به خدا دارند که از گناهان کبیره است.

 وی تاکید کرد: همه کسلنی که به سن ازدواج رسیده و یا کسانی که همسرشان فوت کرده و یا از همسرشان جدا شده اند اگر زمینه های آن را دارند بابد ازدواج کنند .

 حجت الاسلام برقراری ازدواج را کانون حفظ خانواده، غیرت و جوانمردی برشمرد و افزود: باید این مهم را در جامعه ارتقا دهیم و آن را آسان بگیریم و خداوند برکات خودش را به ما نازل می کند.

   

 وی با تاکید بر تامین جهیزیه  از سوی خیران برای دختران در شرف ازدواج تاکید کرد و افزود: هفته ازدواج فرصت ارزشمندی برای این کار خیر است.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز حمله ددمنشانه ناوگان آمریکا در سال 1367 به هواپیمای مسافری ایران اشاره کرد و گفت: این  روز به عنوان  روز افشای حقوق بشری آمریکا نامگذاری شده است.

برقراری با بیان اینکه که آمریکا  ادعای حقوق بشر دارد اما  سالهاست که در کشورهای مختلف دنیا عامل جنگ ها و جنایات مختلف است افزود: آمریکایی ها در بیش از 130 کشور وارد شده اند و حقوق بشر را حتی در داخل کشور خود رعایت نمی کنند  و این ضد حقوق بشر است و هر جا مظلوم کشی است دست آمریکا در کاراست.

وی با بیان اینکه از 70 سال پیش تا کنون آمریکا مشغول جنایات در ایران است و از طریق ترورها، جنگ اقتصادی، فرهنگی، تحریم و تهدید در مقابل کشور ما ایستاده است گفت: بزرگترین سند ضد حقوق بشری آمریکا تحریم ها است که از این تحریم ها همه آحاد جامعه آسیب می‌بینند و آیا این حقوق بشر است.

وی با گریزی به روابط اقتصادی و دیپلماسی کشورهای مختلف در دولت  سیزدهم  گفت: امروز کشورهای مختلف از شرق و غرب، امریکای لاتین و... به کشور ما رفت و آمد دارند و این کشور را مسیری ترانزیتی و اقتصادی می‌دانند  که این دیپلماسی آمریکاییها را عصبانی و نگران می‌کند .

 

 وی  اضافه کرد: امروز وقتی آمریکاییها  می‌بینند ایران یک دیپلماسی متوازن را برای خود قرار داده و منافع اقتصادی خود را درو می کند این موضوع آنها را نگران می‌کند به دنبال رایزنی هستند  که ایران این ارتباط را با کشورهای دیگر عمیق نکند.

 

 وی اضافه کرد: امروز وضعیت ایران از نظر دیپلماسی بسیار خوب است وآینده موفقی داردو هرگز به خواسته های دشمن تن نخواهیم داد.

 

امام جمعه ملایر همچنین به مسئله اجاره بها  اشاره کرد و گفت: افزایش 15 تا 20 درصدی اجاره بها کمک به مستاجران است و لازم است که موجران در زمینه اجازه بها  کاری کنند که فشار به مستاجران وارد نشود .

وی  به  اشاره به بحث قاچاق کالا و ارز نیز گفت: کشف کالاهای قاچاق شدت گرفته و ما باید خریدمان را اصلاح کنیم و کالای قاچاق  را نخریم تا اقتصاد کشور سر و سامان بگیرد

 وی اضافه کرد: در سه ماهه اول سال جاری  65 میلیارد تومان کشفیات کالای قاچاق داشتیم که در مقایسه با سه ماهه اول  گذشته   25 درصد افزایش داشته است.

کد خبر 1191574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha