ملاک جوانان برای ازدواج سبک زندگی اسلامی باشد

امام جمعه شهرستان قرچک گفت: ملاک جوانان برای ازدواج سبک زندگی اسلامی باشد و اگر جوانان و زوج های جوان ملاک و میزان ازدواجشان را ایمان و عفت طرفین علی الخصوص خانواده ها در نظر بگیرند زندگی آنان بلامشکل خواهدبود.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در خطبه های نمازجمعه این هفته  اظهار داشت: اگر ایمان به سنت علوی و سیره نوی وجود داشته باشد، تمامی کارهای آدمی به احسن وجه پیش خواهدرفت، اعتقاد و ایمان راسخ به این امر مهم پیش برنده خیلی از کارها و رسیدن به کمال و جلال است.

 

وی افزود: ملاک حضرت علی(ع) در ازدواج با حضرت زهرا(ص) ایمان و اعتقاد  راسخ بود، اگر جوانان و زوج های جوان ملاک و میزان ازدواجشان را ایمان و عفت طرفین علی الخصوص خانواده ها در نظر بگیرند زندگی آنان بلامشکل خواهدبود.

 

امام جمعه قرچک با اشاره به اینکه با آسان گرفته شدن شرایط ازدواج توسط خانواده ها بیان داشت: خانواده ها از دخالت و توقعات بیجا بین فرزندانشان در مسئله ازدواج جلوگیری کنند، ازدواج ها را آسان بگیرند و از دخالت بی جا و خواسته های بزرگی که پدرها و مادر های زوج های جوان دارند پرهیزکنند، گاهی عامل به هم خوردن رابطه بین دختر و پسر جوان والدین آنان می باشند.

 

حجت الاسلام اسماعیلی ادامه داد: جوانان سبک زندگی اسلامی را در نظر بگیرند، ملاک اگر معنویت باشد عاقبت زوج جوان خوشبختی خواهند شد، باید زندگی حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) را اسوه و الگویی برای زندگی قرار بدیم تا به نتیجه عالی برسیم.

 

وی در پایان گفت:‌ فرق بین ما و دشمنان ما این است که، دشمنان ما حرف قشنگ میزنن روی خوش نشان میدهند اما حیله ها و نیرنگ و اهداف خباثت آمیزی را دنبال میکنند، شناخت دشمن بصیرت لازم دارد که دشمن را بشناسیم.

کد خبر 1191575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha