برای ازدواج باید به تقوا نگاه ویژه‌ای داشته باشیم

حجت‌الاسلام موسوی گفت: در مسئله ازدواج آسان‌گیری مسئله‌ مهمی است و همچنین باید در انتخاب‌ها دقت کنیم، به تقوا نگاه ویژه‌ای داشته باشیم و مادیات را در اولویت و ملاک قرار ندهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «حجت‌الاسلام سید کمال موسوی» امروز (جمعه ۱۰ تیر) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اندیمشک، با بیان اينکه تقوا به معنی آمادگی و نشستن به انتظار مرگ به عنوان زیباترین پدیده است اظهار کرد: انسان‌ها باید آماده مرگ باشند و برای آخرت خود توشه جمع کنند.

 

امام جمعه اندیمشک با اشاره به اینکه زبان انسان بسیاری از گناهان بزرگ را انجام می‌دهد و زمینه‌ساز گناهان زیادی می‌شود افزود: همانطور که بزرگان ما گفته‌اند بیشتر خطاهای انسان به وسیله زبان شکل می‌گیرد.

 

وی اذعان کرد: زمانی که اغتشاشات رخ می‌دهد، برخی منافقان داخلی شناسایی می‌شوند و این برای بروز رسانی نظام ما مفید است.

 

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: نادانی افراد یک جامعه و افرادی که به دشمنان کمک می‌کنند و همراه با منافقان می‌شوند، بزرگترین آفت برای آن جامعه است.

 

وی با تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز ازدواج آسمانی حضرت امیرالمؤمنین (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) عنوان کرد: محصول این ازدواج آسمانی، ۱۱ ستاره آسمانی و سپهر امامت و ولایت بود.

 

امام جمعه اندیمشک بیان کرد: این ازدواج به عنوان ازدواجی آسان و سراسر عشق و محبت محسوب می‌شد که الگویی برای تمامی نسل‌ها به حساب می‌آید.

 

وی ادامه داد: در مسئله ازدواج آسان‌گیری مسئله‌ مهمی است و همچنین باید در انتخاب‌ها دقت کنیم، به تقوا نگاه ویژه‌ای داشته باشیم و مادیات را در اولویت و ملاک قرار ندهیم.

 

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اينكه متأسفانه امروز چشم و همچشمی برخی جوانان را مجرد نگه داشته است اضافه کرد: تربیت و پرورش فرزندانی پاک و صالح و نسلی نیکو از دیگر موضوعاتی است که ضرورت دارد.

 

وی شهادت امام محمدباقر (ع) را تسلیت گفت و خاطر نشان کرد: امام محمدباقر (ع) به مقاومت، جهاد تببین، بصیرت‌افزایی و روشنگری پرداخت و با فرقه‌های گوناگون مقابله کرد.

 

امام جمعه اندیمشک در ادامه مطالبی را در ارتباط با جنایت جنگی آمریکا در حمله به هواپیمای مسافربری ایران در ۱۲ تیر ۱۳۶۷، مذاکرات قطر و حقوق بشر آمریکایی بیان کرد.

 

کد خبر 1191577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha