طمع آمریکا به نفت ایران/رئیس جمهور تیم اقتصادی خود را دریابد

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه برخی از تصمیم گیری ها در دولت به گونه ای است که تدبیر مناسب در آن صورت نگرفته است گفت: رئیس جمهور تیم اقتصادی خود را دریابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه های نماز امروز (جمعه، ۱۰ تیر) ماه ذی الحجه را در نزد خداوند از بهترین ماه های دارای حرمت و احترام دانست و گفت: امروز حاجیان به سمت میقات میروند و در این ماه موسی کلیم الله در تور مهمان خدا و حضرت فاطمه زهرا(س) وارد خانه علی(ع) وارد شد.



امام جمعه سنگر با اشاره به اینکه ابراهیم خلیل الله در این ماه تمام دار و ندار خود را به قربانگاه برد و با گذشتن از تعلقات خود که یک امتحان الهی بود به مقام امامت رسید، افزود: این ماه ماهی است که پیامبر مکرم اسلام امیرالمومنین را در محل غدیر خم به ولایت معرفی کرد و اباعبدالله(ع) با همه دارایی اش راهی کربلا و قربانگاه شد.



وی یکی از نعمت های آخرالزمان را که یک فرصت برای ما است، مشارکت های مردمی دانست و ادامه داد: ممکن است قیمت دام برای قربانی به قدری زیاد باشد که بعضی ها نتوانند به تنهایی این عمل مستحب را در روز عید قربان انجام دهند، ولی با مشارکت در انجمن ها و خیریه ها می توان هر کس به وسع خودش در این امر سهیم باشد.



محمدیان قربانی را ذبح تعلقات عنوان کرد و افزود: بعضی وقت ها مال می شود جز تعلقات انسان چون گاهی شیطان با دل انسان بازی می کند و مانع از انفاق مال می شود، آنجا جایی است که این تعلقات را باید قربانی کرد.



وی اضافه کرد: نیکو است که مقداری از این قربانی را برای اطعام روز عید غدیر خم قرار بدهیم زیرا عید قربان تا عید غدیر، عیدالله و دارای ارزش زیادی است.



محمدیان تصریح کرد: هیچ روزی مانند روز غدیر اطعام دادن مستحب نیست زیرا ثواب اطعام به یک نفر مانند اطعام یک میلیون نفر می باشد.



وی در ادامه به مشکلات دامداران و دامداری ها نیز اشاره و اذعان کرد: این یک دغدغه است و این توصیه و تذکر جدی را به دولت مستقر داریم که با توجه به زحمت زیادی که می‌کشند اما باید به رئیس جمهور محترم توصیه کنیم که تیم اقتصادی خود را دریابد.



محمدیان در ادامه با توجه به ضرورت اصلاح نظام اقتصادی گفت: اما متاسفانه برخی از تصمیم گیری ها به گونه ای است که تدبیر مناسب در آن صورت نگرفته است.



وی بیان کرد: در حال حاضر در مورد خوراک دام می بینیم هزار پروانه دامداری در همین منطقه سنگر داریم که خیلی ها در کنار این پروانه نان و معاش زندگی خود  را مرتبط با این قضیه می دانند ولی شرایط به گونه ای است که زندگیشان دچار مشکل شده است.



محمدیان اظهار کرد: اینکه در گذشته ۳_۴ نفر در خوراک دام مافیا بودند و ارز ترجیحی و بیت المال این ملت را می گرفتند ولی یا نهاده نمی آوردند و یا به چند برابر قیمت در بازار آزاد می‌فروختند نشان از ضعف نظارت است.



وی با تاکید بر ضرورت پیدا کردن سر چشمه ها توسط ناظران، افزود: وقتی می بینیم خوراک دام از هر کیلویی ۱۵۰ تومان به ۴۵۰ تومان رسیده است نشان می دهد که هیچ برنامه ای برای نظارت آن وجود ندارد از این رو با بالا رفتن قیمت خوراک دام، فراورده های گوشتی و لبنی نیز بالاتر میروند در حالی که سفره و معیشت مردم نباید متاثر از این قصه ها باشد.



محمدیان همچنین در ادامه به مذاکرات دوحه قطر برای برگشت ایران به برجام اشاره کرد و گفت: آمریکایی که در پشت میز مذاکره در دوحه نشسته است همان آمریکایی است که در وین بود.



وی خاطر نشان کرد: تمایل آمریکا به این گفتگو بخاطر طمع داشتن به نفت ایران است.



محمدیان در ادامه همچنین با اشاره به اینکه امسال نزولات آسمانی کم بوده و کشاورزان شرایط سختی را پشت سر می گذارند اظهار کرد: امسال با تدبیری که مسئولان داشتند خوشبختانه قطعی برق خیلی کمتر از سال های قبل شده و آن میزانی که وجود دارد به خاطر فرسودگی شبکه ها و امکانات کم است.



وی گفت: امیدواریم مسئولین بخصوص در ایامی که فصل درو شالیزارها است نیز در ساعتی که کشاورزان نیاز به برق دارند این قضیه را مدیریت کرده تا این فصل نیز به خیر و خوشی بگذرد.

کد خبر 1191602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha