معیار اصلی ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) تحقق هدف الهی بود

حجت‌الاسلام قنواتی با بیان اینکه معیار اصلی ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) تحقق هدف الهی بود گفت: ازدواج به عنوان پله و قدمی برای پیمایش مسیر الهی محسوب می‌شود و هدف از آن، کمک کردن و طی کردن مسیر الهی است.

«حجت‌الاسلام حسین قنواتی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، فرارسیدن سالروز ازدواج حضرت امیرالمؤمنین (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) را تبریک گفت و اظهار کرد: امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) کامل‌کننده همدیگر بودند و معیارهایی داشتند که به هم می‌خوردند.

 

مدیر حوزه علمیه بقیه‌الله (عج) اندیمشک سفیران هدایت شمال خوزستان با بیان اينکه معیار اصلی این ازدواج، تحقق هدف الهی بود افزود: ایمان، خوش‌اخلاقی، سادگی، عدم تجمل‌گرایی، راحت گرفتن خانواده‌ها و نگاه نکردن به برخی از جایگاه‌ها، از ویژگی‌های این ازدواج به شمار می‌رفتند.

 

وی اذعان کرد: ازدواج به عنوان پله و قدمی برای پیمایش مسیر الهی محسوب می‌شود و هدف از آن، کمک کردن و طی کردن مسیر الهی است.

 

حجت‌الاسلام قنواتی با بیان اينکه غریزه در ازدواج به عنوان یک انگیزه به حساب می‌آید و هدف نیست و اگر این انگیزه وسط ازدواج پایین بیاید، هدف باقی می‌ماند تصریح کرد: اگر هدف کسی هدف از ازدواج، دفع غریزه باشد، وقتی غریزه وی فروکش کرد، نسبت به ازدواج و خانواده و هدف خود، سرد و دچار چالش می‌شود.

 

کد خبر 1191603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha