تعیین تکلیف وضعیت دو حاکمیتی منطقه آزاد اروند از سوی دولت مطالبه به حق مردم آبادان و خرمشهر است

حجت‌الاسلام غبیشاوی تعیین تکلیف وضعیت دو حاکمیتی منطقه آزاد اروند از سوی دولت را مطالبه به حق مردم آبادان و خرمشهر دانست و گفت: در این دو شهرستان حاکم است و نه قوانین مناطق‌ آزاد به طور کامل اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی» ظهر امروز (جمعه ۱۰ تیر) در آئین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه آبادان که در مصلای ثامن الائمه این شهر برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: تحقق ازدواج آسان جوانان دوری از سنت‌های غلط، چشم و همچشمی و تجملات زیاد است.

 

خطیب نماز جمعه آبادان جهیزیه‌ و مهریه‌ سنگین را از آفات ازدواج جوانان خواند و افزود: می بایست با الگو قرار دادن سیره زندگی ائمه اطهار (ع) و دوری از اسراف، هزینه‌های زندگی مشترک را برای جوانان سنگین نکنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود جهت گیری دولت برای رفع مشکلات کشور و مردم را امیدوارکننده برشمرد و تصریح کرد: تمام توان دولت اناقلابی و خدمتگذار در راستای رفع مشکلات به ویژه در بحث اقتصادی است.

 

حجت‌الاسلام غبیشاوی با بیان اینکه دولت سیزدهم، رویکرد خوبی برای استفاده از ظرفیت‌های کشورهای همسو با خود در پیش گرفته و در این راستا موفق عمل کرده است ادامه داد: دشمن با شایعه پراکنی و جنگ رسانه‌ای و روانی، مشکلات کشور را بزرگ جلوه می‌دهد و استکبار جهانی و صهیونیست‌ها با جنگ روانی سعی در ناامید کردن مردم دارند و در این بین برخی خواسته یا ناخواسته در داخل و خارج با آنها همراه می‌شوند.

 

وی اضافه کرد: متاسفانه در این جنگ دشمن مشکلات کوچک را بزرگ و دستاوردهای کشور را کوچک نشان می‌دهد تا به خواسته‌ خود که همانا ناامیدی در جامعه است، دست یابد.

 

امام جمعه آبادان با اشاره به تبلیغات گسترده دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد: دشمن در این روزها که مردم در بخش معیشتی با مشکل روبه رو هستند سعی در بهره‌برداری تبلیغاتی علیه نظام و دلسرد کردن مردم دارد.

 

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به دوگانگی حاکمیتی در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: مردم منتظر تعیین تکلیف وضعیت منطقه آزاد اروند هستند تا از این روند دو حاکمیتی خلاص شوند.

 

حجت‌الاسلام غبیشاوی با بیان اینکه فلسفه وجودی منطقه آزاد اروند رفاه مردم است تاکید کرد: هم‌ اکنون در شهرهای آبادان و خرمشهر وضعیت نامناسبی را شاهد هستیم و متاسفانه نه قوانین سرزمین مادری در این دو شهرستان حاکم است و نه قوانین مناطق‌ آزاد به طور کامل اجرا می‌شود.

 

وی از دولت خواست تا وضعیت حاکمیتی منطقه آزاد اروند را هرچه سریع‌تر تکلیف کند و بیان کرد: با این اقدام مردم از سردرگمی دوحاکمیتی خارج خواهند شد.

 

امام جمعه آبادان همچنین در بخشی دیگر خواستار تسهیل زیارت عتبات عالیات عراق برای همه مشتاقان شد و اذعان کرد: فعلا زیارت عتبات عراق در چارچوب کاروان‌های حج و زیارت امکان‌پذیر است که هزینه‌بر بوده و بیشتر مردم دلداده اهل بیت(ع) توانایی مالی آن را ندارند.

 

وی یاد آور شد: بیشتر مردم منطقه خوزستان ارتباطات خوبی با مردم عراق دارند و لازم است تمهیدات خاصی برای شرکت مردم در روز عرفه (نهم ذی الحجه) در عراق اندیشیده شود.

 

کد خبر 1191614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha