طرح ولایت چراغی برای آیندگان

اسماعیلی گفت: با آموزش طرح ولایت، مسیرهای پشت سر گذشته را بررسی کنید و بصیرتی که در مسیر انقلاب و سلوک و سیره بزرگان وجود داشته، از آنها چراغی برای آینده بسازید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد علی اسماعیلی» امروز جمعه (۱۰ تیر) در آیین افتتاحیه طرح ولایت که در بست شیح حر عاملی حرم مطهر رضوی برگزار شد؛ با اشاره به تلاش های شیخ فضل الله نوری برای روشنگری مردم در دوران مشروطه بیان کرد: از دل مشروطه جریان غرب گرا برای مقابله با استبداد رشد و نمو پیدا کرد و استبداد نو پهلوی را به وجود آورد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: همان نو اندیشانی که جلو استبداد قجری قلم فرسایی می کردند، زمینه تسلط استبداد پهلوی را فراهم کردند.

 

وی اظهار داشت: جریان نو اندیش دینی دوره سختی را پشت سر گذاشت و شاید مهمترین سندی که روایت دقیق و درستی از این دوره دارد، پیام تاریخی امام راحل در سال ۱۳۶۷ است، این‌پیام یک‌منبع بی بدیل است که مرز بندی دقیق جریان نواندیش دینی با جریان غرب زده و  تحجر را مشخص کرده است.

 

وی با بیان اینکه از دهه ۲۰ امام راحل با یادداشت ها در مقابله با این جریانات ایستاد؛ گفت: به تدریج جریان نو اندیش به رهبری امام راحل و همراهی دکتر بهشتی، آیت الله خامنه ای و علامه مصباح یزدی حلقه ای در کنار ایشان شکل گرفت و پایه های فکری حدید انقلاب متولد شد.

 

اسماعیلی با بیان اینکه نهضت امام در سال ۱۳۴۱ رسما متولد می شود و همزمان با استبداد داخلی و خارجی مبارزه می کند؛ افزود: اصول نهضت امام اصول شفافی بود و بزرگانی چون علامه مصباح با دقت از این مسیر مرزبانی می کردند و با التقادها مبارزه می کردند.

 

وی تصریح کرد: ویژگی بارز مرحوم آیت الله مصباح در مسیر خط امام به عنوان مرزبان بیدار علمی هر آنجایی که احساس می کرد عده ای با التقاد قصد تشویش و مشوش کردن این مسیر را دارند مقابله و  از خط نورانی امام پاسداری می کرد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دوره آموزشی طرح ولایت بیان کرد: این دوره آموزشی در دهه هفتاد دوره استیلای فکری جریان واپسگرای غرب گرا آغاز شد و امروز بخش مهمی از خدمتگزاران نهضت اسلامی از دست آموزهای این طرح است.

 

اسماعیلی خطاب به افراد شرکت کننده در این طرح گفت: با آموزش طرح ولایت، مسیرهای پشت سر گذشته را بررسی کنید و  بصیرتی که در مسیر انقلاب و سلوک سیره بزرگان وجود داشته، از آنها چراغی برای آینده بسازید.

 

وی با بیان اینکه آموزش این دوره در کنار مضجع شریف نورانی امام رضا (ع) برگزار می شود؛ افزود: این طرح که محبوب و مورد تایید رهبر انقلاب است، علامه مصباح با دقت تدوین و اجرا کردند و به عنوان یک میراث تحسین بر انگیز در اختیار ما قرار گرفته، لذا با اجرای دقیق طرح، ثمرات آن در جریان انقلابی خود را نشان دهد.

کد خبر 1191630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha