رونمایی از ۲۰۹ طرح صنعتی و معدنی با حضور رییس جمهور/مادر فداکار شهید بابایی نام خود را جاودانه کرد

برگزاری آزمون سراسری در ١٥ کشور خارجی، رونمایی از ۲۰۹ طرح صنعتی و معدنی با حضور رییس جمهور، مادر فداکار شهید بابایی نام خود را جاودانه کرد، امیرعبداللهیان به دمشق می‌رود برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، برگزاری آزمون سراسری در ١٥ کشور خارجی، رونمایی از ۲۰۹ طرح صنعتی و معدنی با حضور رییس جمهور، مادر فداکار شهید بابایی نام خود را جاودانه کرد، امیرعبداللهیان به دمشق می‌رود  از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه ۱۱ تیر است.

مهاجر سرزمین آفتاب با تقدیم فرزندش در مسیر دفاع از میهن، نام خود و او را ماندگار کرد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پیام تسلیت خود به مناسبت درگذشت خانم سبا بابایی (کونیکو یامامورا) مادر تنها شهید ژاپنی دفاع مقدس آورده است: این مهاجر سرزمین آفتاب با پرورش فرزند دلاورش، شهید گرانقدر "محمد بابایی" و تقدیم آن در مسیر دفاع از میهن اسلامی ایران، نام و یاد خود و فرزندش را در دفتر زرین ایثار و شهادت برای همیشه ماندگار کرد.
متن این پیام به شرح زیر است:


بسم‌الله الرحمن الرحیم
درگذشت مرحومه سبا بابایی (کونیکو یامامورا) مادر تنها شهید ژاپنی دوران دفاع مقدس، مایه تاسف و تالم خاطر شد.
این مادر فداکار بعد از تشرف به دین مبین اسلام و ایمان و ارادت به مکتب تشیع و خاندان عصمت و طهارت (ع)، با مهاجرت به ایران فصل جدیدی از زندگی خود را آغاز کرد.
این مهاجر سرزمین آفتاب با پرورش فرزند دلاورش شهید گرانقدر "محمد بابایی" و تقدیم آن در مسیر دفاع از میهن اسلامی ایران، نام و یاد خود و فرزندش را در دفتر زرین ایثار و شهادت برای همیشه ماندگار کرد.
ایشان پس از شهادت فرزندش هم با انجام فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای از جمله ساخت آموزشگاه شهید محمد بابایی در یزد، راه اندازی موزه صلح تهران، راه‌اندازی بازارچه‌های خیریه، همراهی و راهنمایی دانشجویان ژاپنی در ایران و تدریس قرآن کریم آثار و خدمات ارزنده‌ای به یادگار گذاشت.
اینجانب درگذشت این بانوی مومنه را به خاندان گرامی بابایی تسلیت عرض می کنم و از درگاه خداوند برای آن مرحومه علو درجات و همنشینی با فرزند شهیدش و برای بازماندگان معزز صبر و سلامتی مسألت دارم.
سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

 

برگزاری آزمون سراسری در ١٥ کشور خارجی

براساس اطلاعیه روابط عمومی وزارت امور خارجه، آزمون سراسری در حوزه‌های خارج از کشور از عصر پنج‌شنبه ۹ تیرماه با آزمون اختصاصی هنر آغاز و در صبح جمعه ۱۰ تیر ماه با امتحان رشته‌های ریاضی، تجربی و علوم انسانی و عمومی هنر و زبان‌های خارجی ادامه و عصر جمعه نیز با برگزاری آزمون اختصاصی زبان های خارجی پایان پذیرفت.

براساس اعلام روابط عمومی وزارت امور خارجه این آزمون در ١٥ کشور خارجی (۱۷ حوزه امتحانی) شامل کشورهای: امارات متحده عربی (دبی)، آلمان (فرانکفورت و هامیورگ)، قطر (دوحه)، کویت (کویت)، ترکیه (آنکارا و استانبول)، آذربایجان (باکو)، ارمنستان (ایروان)، عمان (مسقط)، فرانسه (پاریس)، لبنان (بیروت)، روسیه (مسکو)، عراق (اربیل)، سوریه (دمشق)، مالزی (کوالالامپور) و پاکستان (اسلام آباد) در کمال آرامش بر اساس ضوابط و دستورالعمل های صادره و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.  

همچنین حوزه امتحانی دبی با بیشترین داوطلب، بزرگترین حوزه آزمون سراسری خارج از کشور بوده است.

 

رونمایی از ۲۰۹ طرح صنعتی و معدنی

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در توییتر، تکمیل حلقه‌های زنجیره ارزش مواد معدنی بجای خام‌فروشی مواد معدنی را از برنامه‌های تحولی دولت عنوان کرد و نوشت: در همین راستا با حضور رئیس‌جمهور، صنعتگران، معدن‌کاران و فعالان بخش خصوصی از ٢٠٩ طرح صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری ٤٣ هزار میلیاردتومان و اشتغال‌زایی بیش از ١٨ هزار نفر رونمایی می‌شود.

 

مادر فداکار شهید بابایی نام خود را جاودانه کرد

محمد باقر قالیباف در پیامی با ابراز تالم و تاثر از درگذشت بانوی صبور «کونیکو یامامورا» مادر ژاپنی شهید «محمد بابایی» نوشت: این مادر فداکار و مؤمنه به‌عنوان تنها مادر شهید دفاع‌مقدس با اصالت ژاپنی، تجلی‌ عشق و دلدادگی به خدا بود که با تربیت فرزندی دلاور در دامن پرمهر خویش و سال‌ها صبوری در شهادتش، الگویی حقیقی از دین و شریعت را جلوه‌گر ساخت و نام خود را در دیوان حماسه‌های این مرز و بوم جاودانه کرد.  

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن عرض تسلیت به تمامی بانوان مومنه کشور،   دوستان‌ و آشنایان، خانواده مکرم و وابستگان، برای آن فقیده سعیده، رحمت واسعه الهی و همجواری با فرزند شهیدش و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسالت کرد.

«کونیکو یامامورا» مادر ژاپنی شهید «محمد بابایی» که از چندی قبل به علت ضایعه تنفسی در بیمارستان خاتم الانبیا بستری بود، امروز جمعه دار فانی را وداع گفت.

 

امیرعبداللهیان به دمشق می‌رود

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز (شنبه ۱۱ تیر) در ادامه سفر منطقه ای به ترکیه عازم دمشق می‌شود.  

 

بنابراین گزارش، هدف از این سفر بررسی مناسبات دوجانبه و تبادل نظر در خصوص مباحث منطقه ای و بین المللی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1191681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha