هم اکنون ۵۰ میلیون دوز واکسن کرونا در کشور به صورت ذخیره وجود دارد

کریمی با بیان اینکه میزان ذخیره واکسن کرونا در کشور هم اکنون ۵۰ میلیون دوز می باشد، گفت: اینها واکسن های تولید داخل هستند که طبق قرارداد از آنها برای انجام واکسینه شدن خریداری خواهد شد و مجوز صادرات برای تولیدکنندگان داخلی نیز صادر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، سعید کریمی در گفت و گوی ویژه شبکه خبر سیما با بیان اینکه در حال حاضر ویروس کرونا به صورت کامل از بین نرفته است، گفت: مردم نباید ساده انگاری کرده و پروتکل های ایمنی را کنار بگذارند.

 

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: هم اکنون شرایط در ایران مناسب می باشد ولی تعداد مراجعه کنندگان برای انجام واکسیناسیون کاهش پیدا کرده است.

 

وی با بیان اینکه علت افزایش تعداد مبتلایان به کرونا این است که بیماری در کشورهای همسایه بیشتر است و در کنار آن تعداد تست های انجام شده نیز در ایران بیشتر شده است و به همین علت شاهد افزایش موارد شناسایی شده هستیم.

 

کریمی تاکید کرد: تاکنون 150 میلیون دوز واکسن تزریق شده که 64 میلیون یک دوز، 57 میلیون دو دوز و 28 میلیون نفر نیز سه نوبت واکسن کرونا را تزریق کرده اند و هم اکنون بهترین زمان برای تکمیل واکسیناسیون افراد می باشد.

 

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بعد از گذشت شش ماه ایمنی افت پیدا می کند و در ماه های آتی ما شاهد تجمعاتی مانند بازگشایی مراسم، انجام مراسم های مذهبی و بازگشت حجاج هستیم و لازم است با ریشه کن شدن کامل این بیماری واکسیناسیون به طور مرتب انجام شود.

 

کد خبر 1191705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha