۷ میلیارد ریال زکات و صدقات در طبس جمع آوری شد

مدیر کمیته امداد طبس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال زکات و صدقات در طبس جمع آوری شده که ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال مربوط به صدقات و چهار میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال مربوط به زکات است.

«احمد رفیعی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: پرداخت زکات و صدقه یکی از روش های موثر در زمینه کمک به نیازمندان و رفع مشکلات آنان است که در دستور کار کمیته امدادامام خمینی(ره) قرار دارد.

 

مدیر کمیته امداد طبس با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون هفت میلیارد و 230 میلیون ریال زکات و صدقات در طبس جمع آوری شده است، گفت: از این میزان 2 میلیارد و 300 میلیون ریال مربوط به صدقات است که نشست به مدت مشابه سال گذشته 27 درصد افزایش داشته است.

 

وی در ادامه بیان کرد: حدود چهار میلیارد و 930 میلیون ریال مربوط به زکات است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد 78 درصدی آن در شهرستان طبس هستیم.

 

رفیعی با اشاره به اینکه 11 هزار صندوق صدقه ثابت و خانگی در طبس وجود دارد، افزود: موارد مصرف صدقات شامل پرداخت مستمری مددجویان، ساخت مسکن مددجویان، پرداخت هزینه های درمان نیازمندان، پرداخت هزینه های تحصیلی فرزندان مددجویان است.

 

مدیر کمیته امداد طبس گفت: میزان زکات جمع آوری شده نیز در زمینه تامین هزینههای معیشتی محرومین و نیازمندان، پرداخت هزینههای درمانی بیماران نیازمند، کمک به امر ازدواج جوانان نیازمند و تامین جهیزیه نوعروسان نیازمند هزینه می شود.

 

وی در پایان بیان داشت: پیش از این جمع آوری صدقات صرفا به صورت دستی انجام می شد ولی با توجه به الکترونیکی شدن خدمات و محدودیت های ناشی از بیماری کرونا، علاوه بر اجرای شیوه سنتی از روش های نوین الکترونیکی کمک گرفته شده تا علاوه بر کاهش هزینه ها، صدقات و کمک های نیکوکاران در کمترین زمان ممکن به دست نیازمندان برسد.

 

 

کد خبر 1191708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha