ممنوعیت سفر شیعیان بحرین به عتبات مقدس کشورهای اسلامی

جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد: ممنوعیت برپایی شعائر دینی و سفرهای مذهبی رویکرد آل خلیفه علیه شیعیان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از cdhr-ap، جمعیت اسلامی الوفاق در بیانیه ای اعلام کرد: رژیم آل خلیفه هزاران نفر از شهروندان بحرینی از سفر به عتبات و اماکن مقدسه منع کردند.

در این بیانیه آمده است: رژیم آل خلیفه در طول دو روز گذشته از سفر هزاران بحرینی به عتبات و اماکن مقدس در سوریه، عراق و ایران جلوگیری کرده است. نهادهای رسمی مورد نظر به روش های تحریک آمیز اقدام به ممنوعیت سفر کردند، روش هایی که هیچ بعد قانونی  ندارد، نهادهای رسمی براساس یک رویکرد رسمی آن را انجام می دهند و یک بخش خاصی را در بحرین هدف قرار دادند.

 

این جمعیت اعلام کرد: مقامات آل خلیفه همچنان رفتار و اقدامات فرقه ای و طایفه ای را ادامه می دهند که همه جنبه های آموزشی، عملکردی، مذهبی و خدماتی را در برمی گیرد. همچنین آل خلیفه هرآنچه را که از نظر قانونی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی برای اعمال محدودیت و مجازات بر مبنای مذهبی می توان انجام داد، استفاده می کند.

الوفاق در بیانیه خود نوشت: سیاست استفاده از چماق فرقه ای به فقدان تکثرگرایی سیاسی، تنوع مذهبی و حکومت توتالیتر فرقه ای برمی گیردکه صحنه کلی سیاسی را پیچیده می کند و از قرارداد اجتماعی و توافق قانون اساسی غافل می کند که مهم ترین عامل از عوامل دولت سازی و ثبات، همزیستی، مساوات در حقوق و وظایف که بحرین فاقد آن است، است.

 

براساس این بیانیه، نیاز بحرین به حکومتداری خوب است که به تقویت و توسعه کمک می کند تا مقامات پارلمانی با اختیارات کامل که قادر به قانونگذاری و نظارت و پاسخگویی است، و دولتی با اراده مردمی که نشان دهنده اراده مردم است، و قوه قضائیه مستقل که عدالت در همه موارد اجرا می شود و از عدالت حمایت می کند و یک سیستم امنیتی ملی برآمده از جامعه تشکیل دهند.

کد خبر 1191781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha