قیمت پایین برای برداشت غلات، رانندگان غیر بومی را دلسرد کرد

سرپرست صنایع و مکانیزاسیون جهادکشاورزی شیروان گفت: قیمت پایین برای برداشت غلات، رانندگان غیر بومی را برای ورود به شیروان دلسرد کرد.

«مصیب دستخوش» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: این شهرستان دارای ۱۲ دستگاه کمباین است و علاوه بر آن ۵۰ دستگاه دیگر از سایر استان ها وارد شدند که به دلیل قیمت پایین و نبود صرفه اقتصادی هنوز استقبال چندانی نکردند و اینک با قیمت توافقی کار می کنند.

 

سرپرست صنایع و مکانیزاسیون جهادکشاورزی شیروان عنوان کرد: با توجه به شروع برداشت غلات از اراضی کشاورزی این شهرستان،۸۰ دستگاه کمباین و ۲۰ دروگر مورد نیاز است.

 

دستخوش خاطرنشان کرد: همه ساله برای برداشت محصول غلات شهرستان ۹۰ دستگاه کمباین از سایر استان ها وارد می شود که با ورود تعدادی از این دستگاه ها تاکنون ۴۰۰ هکتار از اراضی کاملینا و کُلزا برداشت شده است.

 

وی با اشاره به ورود کمباین های غیر بومی از ۲۰ خرداد ماه تا مدت پایان آن ها که اواخر تیرماه است، اضافه کرد: هر دستگاه غیربومی دو راننده دارد که روزانه بین ۱۴-۱۰ ساعت کار می کنند و ماشین آلات معمولی روزانه ۸ هکتار و سنگین تا ۱۰ هکتار محصول برداشت می کنند.

 

وی تصریح کرد: مشکلی در تامین سوخت وجود ندارد و هر ۱۰ روز سهمیه ماشین آلات معمولی، دو هزار لیتر و سنگین، سه هزار لیتر می باشد و سوخت روزانه کمباین معمولی، ۲۰۰ لیتر و ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین،۳۰۰ لیتر است.

 

سرپرست صنایع و مکانیزاسیون جهادکشاورزی شیروان بیان کرد: برای اینکه در فصل برداشت با کمبود کمباین مواجه نشویم باید به راهنمایی و رانندگی نامه ارسال شود تا بدون نامه مدیریت جهاد کشاورزی، اجازه خروج به کمباین ها از شهرستان داده نشود.

 

دستخوش افزود: امسال ۳۱ هزار و ۵۰۰ هکتار غلات پاییزه در اراضی کشاورزی شهرستان کشت شده بود که از این میزان کشت، ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار محصول آبی و ۲۱ هزار هکتار دیم بوده است و پیش بینی می شود از این میزان سطح زیرکشت، ۴۰ هزار تُن گندم، ۲۴ هزار تُن جو و ۳۰۸ تُن کُلزا برداشت شود.

کد خبر 1191801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha