عظمت مباهله کمتر مورد توجه قرار گرفته است

انسانی با بیان اینکه مناسبت های مذهبی سرمایه های ماست، گفت: باید برنامه های قابل توجه و تاملی برای مناسبت های مذهبی در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری سومین دوره جایزه ادبی مباهله امروز با حضور علی انسانی دبیر علمی، علی داودی مدیر دفتر شعر حوزه هنری و محمود حبیبی کسبی رییس گروه ادبیات عاشورایی مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری در سالن طاهره صفارزاده در حوزه هنری برگزار شد.

 

علی انسانی در این نشست گفت: امروز برای مسئله ای دور هم جمع شدیم که اگر عرق مذهبی و تشیع باشد انشاءالله منفعت دنیوی و اخروی نصیب ما خواهد شد. آیه 61 آل عمران وقتی نازل شد که حضرت رسول الله در اوج شهرت برای کشورهای دیگر در حول و حوش حجاز نامه نوشتند و آنها را دعوت به اسلام کردند، مسیحیان نجران تن ندادند، آنها صف کشیدند تا اینکه پیامبر اکرم (ص) وارد صحنه شدند و دیدند پیامبر فرزندی را به دست گرفتند و آقا و بانویی پشت سر ایشان هستند.

 

دبیر علمی سومین دوره جشنواره ادبی مباهله اظهار داشت: در قدیم دو معصوم بودند. آقا امیرالمومنین (ع) و رسول الله (ص) و در مباهله چند معصوم بودند. بسیاری از اسقف ها در روز مباهله بودند. آنها عظمت رسول خدا را دیدند و گفتند نگذارید رسول خدا نفرین کند که اگر این طور شود، یک نفر در زمین نمی ماند و سپس جزیه را قبول کردند. متاسفانه عظمت مباهله مغفول مانده است.

 

وی تصریح کرد: ما با خود گفتیم چرا مباهله مغفول مانده است؛ گفتند امکاناتی نبوده است که از این واقعه دم بزنند. خوشبختانه امروز فرصتی پیش آمده که از امیرالمومنین (ع)، قلم و قدم بزنیم. برای برگزاری جشنواره ادبی مباهله شبکه های مختلف صدا و سیما ما را یاری کردند. سازمان های مختلف از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری همکاری کردند و حتی افراد بزرگی در اختتامیه دوره اول و دوم این جشنواره شرکت کردند و قرار شد که با بنر در مورد مباهله تبلیغ شود.

 

انسانی با اشاره به مناسبت های زیاد در ماه ذی الحجه خاطرنشان کرد: در ماه ذی الحجه از اول تا به آخر عظمت، رنج ها و پیروزی ها بوده است. از جمله مناسبت های این ماه می توان به مباهله و عید غدیر اشاره کرد. فراموش نکنیم که مناسبت های مذهبی سرمایه های ما هستند. این مناسبت های مذهبی حکم انرژی هسته ای را برای ما دارند. امیدوارم که خدا خودش نیرو دهد که بتوانیم برنامه های درخور، قابل توجه و تامل برای هر یک از مناسبت های مذهبی تدارک ببینیم.

 

کد خبر 1191915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha