رسالت همه ما باید برگزاری باشکوه مراسم اربعین باشد

حاجی زاده با اشاره به اینکه این استان صد درصد شیعه امامزادگان و سادات بسیاری دارد و باید در شان مردم این استان برای اربعین کار شود، گفت: برای اربعین نباید تبصره و ماده به کار برد، زیرا رسالت همه ما برگزاری باشکوه این مراسم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «کیامرث حاجی زاده» امروز (11 تیر ماه) در نشست ستاد اربعین حسینی در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ایام شهادت امام جواد علیه السلام، گفت: تلاش می شود سال جاری متناسب با شأن شیعیان و مریدان اهل بیت علیهم السلام زیرساخت ها برای اربعین  فراهم شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بعد از دو سال کرونا با اینکه مشکلاتی در سفر اربعین رخ داد، اما این سفر ادامه پیدا کرد، گفت: علیرغم مشکلات اربعین از جمله کرونا، اما این حماسه بزرگ تعطیل نشد و با فروکش کردن تب آن می توان شاهد حضور میلیونی در این حماسه باشیم.

وی با اشاره به اینکه این استان صد درصد شیعه امامزادگان و سادات بسیاری دارد و باید در شان مردم این استان برای اربعین کار شود، افزود: برای اربعین نباید تبصره و ماده به کار برد، زیرا رسالت همه ما برگزاری باشکوه این مراسم است.

حاجی زاده ضمن تاکید بر اینکه برای اربعین هرکجا نیاز به هزینه باشد من و استاندار مسئولیت آن را بر عهده می گیریم، ادامه داد: همه باید پای کار باشند و دستگاه های متولی در این راستا ورود کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتباری توسط استاندار تخصیص داده شده و این اعتبار برای آغاز کار زائر سرا باید با انتخاب پیمانکار دنبال شود.

وی یادآور شد: اعتبار دو‌ میلیاردی برای این منظور در نظر گرفته شده که یک میلیارد تومان آن تخصیص یافته و تا ۲۹ مرداد ماه برنامه های ابلاغی باید اجرایی شود.

احمدزاده خاطرنشان کرد: اربعین یک مسئله جهانی، ملی و استانی و در اولویت است که دستگاه ها با همه ظرفیت ها پای کار بیایند.

 

***مدیر حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست، گفت: روز گذشته تعداد ۵۸۱ نفر در سامانه  اعزام اربعین ثبت نام کردند که بیشترین مربوط به بویراحمد، دهدشت و دیگر شهرستان ها است.

قوامی نژاد افزود: در سال جاری احتمال اعزام ۶۰ الی ۷۰ هزار نفر وجود دارد که تقاضا می شود در حوزه گذرنامه تعجیل صورت گیرد.

وی یادآور شد: در ناوگان حمل و نقل زمینی هنگام برگشت ازدحام بسیاری مشاهده می شود، از طرفی نباید اجازه داد برای زائران دکان باز کرده و هزینه بالای ۳۰۰ هزار تومان دریافت کنند.

 

***معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: در جلسات گذشته که تحت عنوان گردهمایی اربعین بود، خواسته ها و انتظارات اعلام شد تا نظم و امنیت برقرار باشد، در این راستا در قالب یک اتوبوس زائران نیروی انتظامی به اربعین اعزام شدند.

سرهنگ محمدی سیرت افزود: انتظارات و خواسته ها باید برآورده شود تا شاهد امنیت و نظم بیشتری باشیم، در این راستا شهرستان گچساران بیشترین ترددها را دارد که در سال های گذشته تعداد کثیری از زائرین کشور پاکستان در قالب ۷۰ اتوبوس دچار مشکلاتی بودند، اما مشکلات آنها برطرف و اعزام شدند.

وی با بیان اینکه قبل از اعزام کاروان ها ساعت و محل حرکت به پلیس راهور اعلام شود تا کار اعزام زائران به نحو مطلوب دنبال شود، خاطرنشان کرد: در شهرستان گچساران موکب های در حال استقرار هستند که برخی موارد مشکلاتی همچون پیچ و ترافیک دارد که درخواست داریم قبل از استقرار این موکب ها مشکلات آنها برطرف شود.

کد خبر 1191937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha