تخصیص ۳۵ میلیارد تومان اعتبار آبرسانی به مناطق عشایری خراسان جنوبی

نیکزاد درخصوص تخصیص ۳۵ میلیارد تومان اعتبار سفر ریاست جمهوری در حوزه آبرسانی به مناطق عشایری قول مساعد داد و گفت: تاکید خواهیم کرد تا معاون اجرایی رئیس جمهور هرچه سریع تر این اعتبار را تخصیص دهد تا پروژه به اتمام برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی نیکزاد» نایب رئیس اول مجلس امروز (۱۱ تیر) از پروژه خط انتقال آب به محلات عشایری خواجه منجیکوه و چاه زرد نهبندان بازدید کرد.

 

وی ضمن بررسی وضعیت پروژه های در خصوص تامین اعتبار پروژه فاز سوم خواجه منجیکوه به مبلغ 35 میلیارد تومان قول مساعد داد.

 


«مهدی عصمتی پور»، مدیرکل عشایری خراسان جنوبی در جریان سفر نایب رئیس اول مجلس به محلات عشایری نهبندان اظهار کرد: سه پروژه بزرگ در نواز مرزی استان برای آبرسانی پایدار انجام می شود که در زیرکوه و قاین 85 کیلومتر پروژه آبرسانی تکمیل شده است.

 


وی با بیان اینکه در شهرستان نهبندان 81 کیلومتر پروژه آبرسانی در دستور کار است، این پروژه از محله عشایری گرم تمام ده آغاز و تمام این مسیرها را آبرسانی انجام داده ایم، گفت: از این پروژه 242 خانوار از آب پایدار بهره مند شدند و تاکنون 52 کیلومتر پروژه وارد مدار شده است.

 


وی ادامه داد: 29 کیلومتر دیگر در پروژه نهبندان باقی مانده است چراکه سال گذشته اعتبارات آبیاری آبرسانی پایدار در پنج استان کشور به صورت فایناس دیده شد که متاسفانه اعتباری به عشایری داده نشد.

 


مدیرکل عشایری خراسان جنوبی تصریح کرد: امسال در سفر ریاست جمهوری 143 میلیارد تومان اعتبار برای عشایری استان اختصاص داده شد که 10 پروژه آبرسانی داریم که کار مطالعاتی همه آنها انجام شده است و آماده اجرا هستند.

 


عصمتی پور با بیان اینکه در 123 میلیارد تومانی که مرحله نخست به عشایر اختصاص داده شده، 20 میلیارد تومان با هماهنگی استاندار تخصیص داده شده است، گفت: از این مبلغ هشت میلیارد تومان تانکر آبرسانی خریداری شد و 12 میلیارد تومان هم بدهی پیمانکار پرداخت شد و در حال حاضر 281 میلیارد تومان اعتبار دیگر به غیر از اعتباراتی که ریاست جمهوری اختصاص داده، نیازمند هستیم تا عملیات 81 کیلومتر خط انتقال آب پایدار عشایری افتتاح شود.

 


در پایان این مراسم «علی نیکزاد» ضمن بررسی وضعیت پروژه ها درخصوص تأمین اعتبار جهت ادامه فاز سوم خواجه منجیکو به مبلغ 35 میلیارد تومان قول پیگیری تخصیص داد و گفت: مبلغ 20 میلیارد تومانی که از طریق ستاد فرمان امام خمینی(ره) در مصوبات سفر رئیس جمهور برای آبرسانی عشایری مصوب شده بود پیگیری و تخصیص آن انجام می گیرد.

 

 

 

کد خبر 1191994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha