خروج خراسان جنوبی از محرومیت، نگاه کلان مجلس و دولت را می طلبد

عباس زاده گفت: توسعه یافتگی و خروج استان خراسان جنوبی از از محرومیت نگاه کلانی دولت و مجلس را می طلبد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از نهبندان، «علیرضا عباس زاده» ظهر امروز (9 تیر) در جلسه جمع بندی مصوبات سفر «علی نیکزاد» نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی به شهرستان های نهبندان و سربیشه اظهار کرد: امروز در گام دوم انقلاب و در آغاز چهل سالگی دوم نظام؛ همراهی، همدلی و همسویی مجلس و دولت برای مردم کشور که صاحبان انقلاب هستند نوید بخش است.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه هم در دولت مردمی و همچنین مجلس انقلابی شعار عدالت و پیشرفت با رویکرد محرومیت زدایی در دستور کار است، افزود: امیدواریم دوران کم کاری ها و کم توجهی های گذشته در مدار توجه به مردم را سرلوحه کار داشته باشیم.

 

عباس زاده گفت: خدمات ارزنده ای توسط نایب رئیس مجلس انجام شده است، عزم جدی و پیگیری جلسات قبل برای مشکلات مطرح شده را شاهدیم و بلافاصله مصوبات به ما ابلاغ شد.

 

وی با بیان اینکه با جدیت مصوبات سفر نایب رئیس مجلس پیگیری خواهد شد، افزود: ضرورت توجه ویژه مجلس انقلابی با نگاه سیاست های ایران قوی برای توجه به مناطق کمتر توسعه یافته و محروم کشور مهم است.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: حضور نایب رئیس مجلس برای رفع مشکلات مردم و توسعه استان فرصت مغتنمی است؛ توسعه یافتگی و خروج استان های کمتر توسعه یافته از محرومیت نگاه کلانی را می طلبد.

 

عباس زاده با اشاره به محور بیرجند نهبندان، گفت: طبق دستور العمل سازمان مدیریت، ماده 56 به طرح های بالای 75 درصد پیشرفت فیزیکی اختصاص داده می شود که این مهم نشان از نگاه های قبلی است چراکه پروژه هایی که از بیت المال بیشتر استفاده کرده اند در حال حاضر هم از ظرفیت های ملی بیشتر بهره مند می شوند.

 

وی بیان کرد: برخی پروژه های راه خراسان جنوبی نتوانسته پیشرفت فیزیکی خوبی داشته باشد که با این طرح باید همچنان در نوبت استفاده از منابع ملی باشد.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: بخش عمده ای از اعتبارات کشور، خارج از شورای برنامه ریزی استان ها است و اعتبارات مصوب در مرکز توزیع می شود که می طلبد نگاه ویژه‌ای برای برقراری توازن در مناطق محورم کشور برقرار شود.

 

عباس زاده با اشاره به قرار گرفتن در آستانه اعیاد بزرگ غدیر و قربان، گفت: امیدواریم برکات حضور نایب رئیس اول مجلس در خراسان جنوبی، گام موثری برای محرومیت زدایی و توسعه مناطق کشور باشد چراکه خراسان جنوبی جزو مناطق محروم و کمتر برخوردار است که حضور مسئولان کشوری در این منطقه در جهت رفع محرومیت کمک کننده است.

 

 

 

کد خبر 1192007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha