اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل باند دوم محورهای مواصلاتی/ آب شرب «درح» شیرین می شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی طی یک سفر یک روزه به دو شهرستان نهبندان و سربیشه از نزدیک در جریان مشکلات و روند کاری پروژه های نیمه کاره قرار گرفت و برای رفع برخی از مشکلات قول تامین اعتبار از دستگاه مربوطه را گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از نهبندان، «علی نیکزاد» عصر امروز (۱۱ تیر) در جلسه جمع بندی مصوبات سفر به نهبندان و سربیشه اظهار کرد: با دعوت نماینده مردم نهبندان و سربیشه در حوزه انتخابیه حضور یافتیم و نمایندگانی از آب و فاضلاب کشور، راهداری، شرکت توسعه زیر ساخت های حمل و ایمیدرو، توانیر، سازمان جنگل ها و منابع طبیعی با ما همراه هستند.

 

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به مسئولان و مطبوعات اعلام می کنیم که صورتجلسه ای که می نویسیم باید اجرا شود، گفت: برای پیگیری مصوبات یک ماه بعد هم جلسه می گیریم.

 

نیکزاد با تاکید بر اینکه تصمیمات باید به نتیجه برسد و وفای به عهد واجب است، افزود: ما نیامده ایم از استاندار و فرماندار برای مردم پول بگیریم، و تعیین تکلیف کنیم، بودجه ریزی ما در کشور اشتباه است؛ از 1394 هزار میلیارد تومان، 90 درصد آن در دست وازتخانه ها و مرکز است بنابراین وقتی محرومیت را دیدیم باید تا جایی که می توانیم برای حل مشکلات مردم کمک کنیم.

 

وی گفت: برای محور بیرجند، سربیشه و نهبندان با استفاده از ماده 56 برای اختصاص 200 میلیارد اعتبار تومان، جلسه ای با دستگاه های متولی برگزار و پیگیری می شود.

 

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: در شهرستان سربیشه بخش مود قرار شد 150 تن قیر رایگان اختصاص داده شود و برای چهارکیلومتر راه روستاهای شمال مود نیز سه میلیارد تومان اعتبار به صورت نقدی اختصاص داده شود.

 

نیکزاد با اشاره به مشکلات مسکن مهر سربیشه، افزود: 200 تن قیر برای زیرساخت های مسکن مهر سربیشه اختصاص می یابد.

 

وی با اشاره به 124 کیلومتر کریدور چابهار بندرعباس، مرز ماهیرود، مرز افغانستان و میل 78 افزود: برای این مسیر 100 میلیارد تومان ماده 56 می خواهد که ظرف 10 روز آینده این موضع پیگیری می شود تا راه آهن جمهوری اسلامی پرداخت این مبلغ بدهی را تخصیص دهد.

 

تامین آب شرب درح تا شش ماه آینده 

نایب رئیس اول مجلس با بیان اینکه وزارت کشور مقرر شد که 350 تن قیر رایگان و یک دستگاه حمل زباله به شهر درح اختصاص دهد، افزود: برای تامین آب شرب شهر درح طی 6 ماه آینده، برای احداث مخزن و تصفیه خانه اعتبار 15 تا 20 میلیارد تومان پیگیری می شود.

 

نیکزاد تصریح کرد: برای مباحث آبخیزداری نهبندان و سربیشه 26 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده می شود.

 

وی افزود: برای خط انتقال آب شرب پایدار به طول 81 کیلومتر؛ خط انتقال آب عشایری نهبندان طی نامه ای به ریاست جمهوری و ستاد اجرایی فرمان امام پیگیری های لازم را انجام دهد.

 

 وی گفت: برای راه خاکک به چاه عباس اردونی هفت میلیارد تومان و یک دستگاه گریدر اختصاص داه می شود.

 

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای تامین برق نهبندان 

وی با اشاره به اهمیت احداث پست برق در نهبندان در راستای توسعه معادن این شهرستان گفت: احداث پست 400 کیلوواتی نهبندان با اعتبار 200 میلیارد تومان با مشارکت 50 درصد توانیر، 20درصد استان و 30 درصدی ایمیدرو انجام شود، شرکت مدیریت آب همچنین یک میلیارد تومان برای تکمیل مطالعات سد ماهیرود تخصیص دهد.

 

نایب رئیس اول مجلس با بیان اینکه برای سد بندان 16 میلیارد تومان وزارت نیرو و پنج میلیارد استانداری اختصاص می دهد تا این پروژه امسال تکمیل شود، گفت: همچنین یک دستگاه آتش‌نشانی به شهرداری سربیشه اختصاص می یابد.

 

نیکزاد ادامه داد: وزارت ارتباطات ظرف 15 روز آینده برای اقدامات پوشش اینترنتی و مخابراتی در دو شهرستان نهبندان و سربیشه اقدامات لازم را در دستور کار داشته باشد.

 

وی دستور داد تا 85 درصد روستاهای بالای 20 خانوار دو شهرستان تا 15 اسفند از اینترنت برخوردار شوند، همچنین 100میلیون تومان برای گلزار شهدای نهبندان اختصاص داده شد.

 

وی گفت: برای روکش دو تا 20 کیلومتر برای هر کدام از شهرستان های نهبندان و سربیشه اقدامات لازم انجام شود، همچنین 400 تن قیر رایگان و یک دستگاه جمع اوری زباله برای شهرداری نهبندان و برای شهرداری شوسف 300 تن قیر رایگان اختصاص داده شود.

 

نیکزاد در پایان گفت: نصب آبنما در جاده های روستایی هر شهرستان سه مورد انجام شود لذا آنچه بتوانیم برای شهرستان انجام دهیم را انجام می دهیم اما برای دخالت در کار اجرایی نیامده ایم.

 

 

 

کد خبر 1192040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha