حجت الاسلام قریشی گفت : تقویت مبانی دینی مطمئنا موجب اثرگذاری مباحث مربوط به سواد رسانه ای است و باید در فضای مجازی موضوع تقویت مبانی دینی و اخلاقی مورد نظر قرار گیرد چرا که توجه به اقامه نماز و نماز جمعه می تواند در تقویت مبانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه،دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سالجاری، ظهر امروز، (۱۱ تیرماه) با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه(رئیس شورا)،محمد صادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی(نایب رییس شورا)، علیرضا نوروزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی(دبیرشورا) و سایر اعضا با دستور جلسه شناسایی و بررسی آسیب های فضای مجازی و ارائه راهکارهای مناسب برای کاهش این آسیب ها با نگاهی بر سواد رسانها در محل سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری تشکیل گردید.

در این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه اظهار کرد:  وظایف دستگاههای متولی در زمینه های ایجابی و سلبی فضای مجازی  باید صورت گیرد و باید وحدت رویه در بین دستگاههای مختلف متولی ایجاد شده و یک جبهه متحد فرهنگی در این زمینه تشکیل شود.

حجت الاسلام قریشی افزود: تقویت مبانی دینی مطمئنا موجب اثرگذاری مباحث مربوط به سواد رسانه ای است و باید در فضای مجازی موضوع تقویت مبانی دینی و اخلاقی مورد نظر قرار گیرد چرا که توجه به اقامه نماز و نماز جمعه می تواند در تقویت مبانی دینی موثر واقع گردد.

وی خاطرنشان کرد: باید اقدام واحدی برای ساماندهی مباحث اخلاقی در فضای مجازی و فضای حقیقی انجام شود چرا که از هم تاثیر می پذیرند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی بر کنترل همزمان فضای مجازی و فضای حقیقی تاکید کرد و گفت: در کنار برنامه ریزی برای رصد و نظارت بر فضای مجازی، توجه به کنترل اماکنی نظیر آرایشگاه‌های زنانه و نهادهای متولی گردشگری که برخی تورهای بدون مجوز را ترتیب می‌دهند، نیز ضروری است.

وی همچنین با اشاره به گرامیداشت پنجم مرداد، سالگرد تاسیس نماز جمعه در ایران اسلامی افزود: یکی از ارکان تقویت معرفت دینی مردم، نماز و نماز جمعه است و نماز های جمعه باید تقویت شود زیرا نص صریح قرآن کریم است که نماز را عاملی برای دوری انسان از فحشا و منکر می‌داند.

وی با تاکید بر فعال شدن کمیته‌های تخصصی ذیل شورای فرهنگ عمومی در حوزه فضای مجازی، اضافه کرد: باید در این خصوص نهادهای مسوول کمک کنند البته با اهتمام ویژه در حوزه مباحث ایجابی فضای مجازی، وظایف نهادها و ارگان‌ها نیز باید مشخص شود.

کد خبر 1192057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha