رژیم صهیونیستی در بدترین شرایط امنیتی و سیاسی/دولت با سیاست های آرامش دهنده تلاطم بازار را کاهش دهد

رژیم صهیونیستی در بدترین شرایط امنیتی و سیاسی به سر می‌برد، سازمان‌های امداد و نجات با سرعت به یاری حادثه دیدگان بشتابند، دولت با سیاست های آرامش دهنده تلاطم بازار را کاهش دهد برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، رژیم صهیونیستی در بدترین شرایط امنیتی و سیاسی به سر می‌برد، سازمان‌های امداد و نجات با سرعت به یاری حادثه دیدگان بشتابند، دولت با سیاست های آرامش دهنده تلاطم بازار را کاهش دهد از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ۱۲ تیر است.

رژیم صهیونیستی در بدترین شرایط امنیتی و سیاسی به سر می‌برد

حسین امیرعبداللهیان در نشست با گروه‌های فلسطینی افزود: مفتخرم که در این مدت در خدمت شما بودم، یک بار در تهران و یک بار در همین جا. به همه شهدای فلسطینی از شهید فتحی شقاقی تا شهیده شیرین ابوعاقله که در عرصه رسانه فعال بود و توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، ادای احترام می‌کنم.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه مساله فلسطین همچنان در اولویت است، ادامه داد: اسراییل اکنون به لحاظ امنیتی و سیاسی در بدترین شرایط خود به سر می‌برد و کسانی هم فکر می‌کنند با عادی سازی روابط می‌توانند افکار عمومی را منحرف کنند و حتی به لحاظ سیاسی و اقتصادی سعی بر چنین کاری دارند.

وزیر امور خارجه افزود: اخیرا با دروغ سازی علیه جمهوری اسلامی مدعی شدند ایران با اعزام چند نیروی امنیتی تلاش می‌کند گردشگران اسراییلی را در ترکیه بربایند. در سفر اخیر خود به ترکیه، این موضوع را بیان کردم. اولا یک ایرانی در میان دستگیرشدگان نیست، ثانیا این دروغ‌سازی صهیونیستی است، ثالثا هر وقت اراده کرده‌ایم در خاک رژیم صهیونیستی کارهای خصمانه آنها را تلافی کرده‌ایم.

وی یادآور شد: حمایت از گروه‌های فلسطینی را با حمایت از مقاومت در برابر رژیم غاصب سرزمین‌های فلسطینی آغاز کردیم.
برخی خیال می‌کنند با عادی سازی روابط با اسراییل که با مسائل متعدد دسته و پنجه نرم می‌کند می‌توانند مشکلات داخلی خود را حل کنند، که بطور قطع اشتباه می‌کنند.

وزیر امور خارجه گفت: در پاسخ به پیامی که نخست وزیر عراق از طرف عربستان برای ایران آورد، می‌گوییم که ایران از عادی سازی با عربستان استقبال می‌کند. از بازگشایی سفارتخانه‌ها و آغاز گفت‌وگو های سیاسی استقبال می‌کنیم.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: همچنین از تقویت و گسترش روابط میان تهران و قاهره که به‌ سود منطقه و جهان اسلام است استقبال می‌کنیم.

وی افزود: جنگ از اوکراین تا فلسطین، یمن یا هر جای دیگری را مردود می‌دانیم و معتقدیم مشکلات باید به دست مردم منطقه حل شود.

 

سازمان‌های امداد و نجات با سرعت به یاری حادثه دیدگان بشتابند

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی تاکید کرد: سازمان‌های امداد و نجات با سرعت به کمک و یاری حادثه دیدگان زلزله استان هرمزگان بشتابند. وقوع حادثه زمین لرزه در مناطقی از استان هرمزگان و به ویژه در منطقه بندر خمیر که باعث بروز خسارات و جان‌باختن و مصدومیت تعدادی از هموطنان شد موجب تاسف و تاثر گردید.

قالیباف افزود: سازمان‌های امداد و نجات با سرعت به کمک و یاری حادثه دیدگان بشتابند و ضمن اسکان موقت زلزله زدگان، ‌ انتقال مصدومین به مراکز درمانی و تامین نیازهای اولیه آنان  بپردازند؛ به خصوص که آب و هوایی منطقه به دلیل گرمای زیاد و رطوبت بالا، شرایط سختی را برای مردم ایجاد کرده است.  

وی تصریح کرد: همچنین کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ماموریت دارد با حضور در منطقه، ابعاد مختلف حادثه و نحوه امدادرسانی را جهت ارائه گزارش به مجلس بررسی کند.  

رییس مجلس شورای اسلامی در این پیام اظهار داشت: اینجانب ضمن طلب رحمت و مففرت درگذشتکان و شفای عاجل مجروحین و مصدومان، صبر و شکیبایی برای خسارت دیدگان و بازماندگان را از درگاه خداوند متعال مسالت می‌نمایم.  

 

دولت با سیاست های آرامش دهنده تلاطم بازار را کاهش دهد

روح الله متفکر آزاد در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به جراحی اقتصادی دولت گفت: دولت باید برای هر تصمیمی مشورت های جامع و کاملی با همه کارشناسان داشته باشد که آن تصمیم اشکالی نداشته باشد و وقتی تصمیم گرفته شد باید همه کمک کنند تا اجرا شود.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت باید التهاب بازار را بگیرد و با سیاست های آرامش دهنده به جامعه بتواند تلاطم بازار را کاهش دهد. دولت باید با سیاست های کوتاه مدت سامان دادن به معیشت مردم، میان مدت مدیریت نقدینگی و تورم و بلندمدت تولید و اقتصاد را سامان دهد.

 

وی تاکید کرد: نظام بانکداری ما باید کنترل شود، میزان نقدینگی تولید شده و خلق شده باید کنترل شود. نظارت بانک مرکزی بر سایر بانک ها باید بیشتر شود و میزان تراز مالی و حسابرسی بانک ها باید از منفی شدن خارج شود.

 

وی خاطرنشان کرد: مجلس در همه این فرآیندها چه در بحث تقنین و چه نظارت کنار دولت است و محکم پشت دولت ایستاده است.

 

 

 

 

 

کد خبر 1192121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha