برگزاری مسابقه قرآن «امام حسن مجتبی(ع)» در عراق

مسابقه حفظ و تلاوت قرآن «امام حسن مجتبی(ع)» با مشارکت قاریان و حافظان ۱۵ استان در عراق درحال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، موسسه قرآن کریم در بابل وابسته به مجتمع علمی قرآن کریم در آستان مقدس عباسی، فعالیت های مسابقه قرآنی امام حسن مجتبی(ع) را آغاز کرد.

این مسابقه سراسری قرآنی در رشته های حفظ کامل و تلاوت قرآن کریم به دو روش عراقی ومصری و با مشارکت 15 استان عراق درحال برگزاری است.

 

فعالیت های این مسابقه در سالن همایش ها در شهر حله در استان بابل کار خود را آغاز کرد و استاد دکتر مشتاق العلی، رئیس مجتمع علمی قرآن کریم  در سخنرانی از همه شرکت کنندگان تشکر کرد.

مشتاق العلی گفت: نباید قرائت قرآن کریم سطحی باشد، بلکه باید با تدبر و تامل و التزام به اخلاق باشد. خاندان نبی اکرم(ص) می گویند که کسانی که قرآن را با تدبر تلاوت می کنند، حاملان قرآن هستند. به طوری که رسول اکرم(ص) می فرماید: «أشراف امتي حملة القرآن و أصحاب اللیل».

 

هیئت داوران این مسابقه متشکل از دکتر «عامر ذنون الحمد »به عنوان داور مفاد قرائت و تجوید، «قاسم حامی» داور کیفیت حفظ، «سید حسنین الحلو» داور نغم، «استاد یحیی الصحاف» داور صوت و «استاد حیدر الکاظمی» داور وقف و ابتداء و «استاد حیدر صالح» جمع آوری و ممیزی نمرات است.

کد خبر 1192131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha