دانشگاهیان و مجاهدان دیروز همه در یک سنگرند

علی محمد با بیان اینکه دیروز در جنگ سخت و امروز در عرصه نرم باید وارد دفاع از کیان اسلام و نظام شد، گفت: فراموش کردن کسانی که در دوره دفاع مقدس افتخار آفریدند، فراموش کردن اصل جهاد است، فراموش کردن اصل مبارزه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رئیس دانشگاه ایلام، شامگاه شنبه(۱۱ تیر)  در مراسم تجلیل از فرماندهان دفاع مقدس در این دانشگاه که با حضور سردار «شاکرمی» فرمانده سپاه المیرالمومنین(ع) و « حسنی» معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس، برگزار شد، اظهار کرد: دنبال فرصتی برای تکریم و تجلیل و تکریم از فرماندهانی که در  دفاع مقدس تلاش و جهاد کردند و الان  شاید مورد غفلت قرار گرفتند، بودم و بهترین فرصت، سالروز آزادسازی مهران است که فرماندهان در این حماسه شرکت داشتند.

 

« طاهر علی محمدی» ابراز کرد: اولین هدفم  از این مراسم تشکر و قدردانی از زحمات، ایثارگری ها، تلاش ها و مجاهدت‌هایی است که این عزیزان کشیدند، تشکر هم یک وظیفه شرعی است و هم عقلی و عرفیست و دیگر اینکه یاد این عزیزان را زنده نگه داریم که بدانند فراموش نشدنی هستند.

 

وی افزود: فراموش کردن کسانی که در دوره دفاع مقدس افتخار آفریدند، فراموش کردن اصل جهاد است، فراموش کردن اصل مبارزه است، کسانی که یاد و خاطره مجاهدان را زنده نگه می دارند در واقع یاد و خاطره اصل جهاد را زنده نگه می دارند که در قرآن کریم به آن سفارش زیادی شده است.

 

رئیس دانشگاه ایلام بیان کرد: فرماندهان نماد مقاومت و ایثار هستند و این نماد باید در جامعه زنده بماند، چیزی که برای نسل جوان و همه ما ارزش دارد معرفی الگوهای زنده است، در بحث تعلیم ‌و تربیت مهم ترین ابزار برای تاثیرگذاری روش‌های تربیتی معرفی الگو است.

 

علی محمدی گفت: امروز نیاز است که جوانان ما چه در دانشگاه و چه در خارج از آن بدانند چه کسانی تلاش کردند و امنیت و آرامش را برای مملکت رقم زدند و فراموش نکنند آرامش و امنیت امروز ما مدیون چه کسانی است.

 

وی افزود: محل تجلیل را هم دانشگاه قرار دادیم و خواستیم بگوییم ما دانشگاهیان هم مثل مجاهدان دیروز در یک سنگریم و آن هدف هم تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

رئیس دانشگاه ایلام بیان کرد: زمانی در جنگ سخت عده ای از عزیزان به شکل فیزیکی وارد شدند، امروز در عرصه نرم باید وارد دفاع از کیان اسلام و نظام شد، گر چه این ورود به عرصه نرم فقط وظیفه دانشگاهیان نیست و وظیفه شما فرماندهان دیروز هم هست، شما کسانی هستید که در جلو هستید و ما پشت سرتان هستیم

 

علی محمدی ابراز کرد: امروز اگر مطالبه ما بنابر مطالبه مقام معظم رهبری جهاد تبیین است هم شما وظیفه دارید و هم ما، تبیین دستاوردهای دفاع مقدس بیشتر بر عهده شماست و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی که وظیفه همه ماست، رفع ابهامات و نشان دادن دشمنی ها خیلی مهم است، دشمن در فضای مجازی دارد کار می کند و متاسفانه ذهن و روح جوانان ما را آلوده کرده است و وظیفه ما صد چندان است.

وی با بیان اینکه مبارزه در این عرصه قطعاً سخت تر از مبارزه دفاع مقدس است، این مبارزه نیاز به فکر و تامل و برنامه و محتواسازی دارد، گفت: وظیفه امروز دانشگاه تولید علم مفید و نافع است نه هر علمی، آن علمی که نیاز محور باشد، و نیازهای جامعه را برطرف کند، علمی که مسئله محور باشد، تولید ثروت که پشت سر تولید علم می آید از وظایف دانشگاست، امروز نیاز ما مقوله اقتصاد است و دانشگاه باید ورود جدی داشته باشد.

 

رئیس دانشگاه ایلام بیان کرد: تولید علم و ثروتِ ما باید منجر به اشتغال آفرینی شود، بیکاری آفت است، بیکاری باعث تحت تاثیر قرار گرفتن فضای مجازی می شود، آسیب‌های اجتماعی در اثر بیکاری تشدید خواهد شد، باید در حوزه اشتغال آفرینی ورود جدی داشته باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه باید در عرصه اجتماعی و جامعه مسئولیت شناس و مسئولیت پذیر باشد و این جلسه از آن جلساتی است که به ما دانشگاهیان هم انرژی می دهد و هم الهام بخش است که باید در این زمینه سرمایه گذاری کنیم.

 

 گفتنی است در پایان این مراسم از پیشکسوتان دوران هشت دفاع مقدس با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان تجلیل شد.

کد خبر 1192141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha