ارتقا فرهنگ شهروندی با تعامل هنرمندان و مدیریت شهری

ارتقا و تقویت فرهنگ شهروندی ثمره تعامل بین هنرمندان و مدیریت و پارلمان شهری است که از زبان هنر به نقطه مثبت توسعه شهری می رسیم که این مهم در نشست مشترک شهردار تیران با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفتگو و تبادل نظر شد.

خبرگزاری شبستان- اصفهان: یکی از مقوله های مهم شهرنشینی، ارتقا فرهنگ و حقوق شهروندی است تا در این راستا با تعاملات و انجام اتفاقات و برنامه های فرهنگی و هنری شاهد تحقق این مهم باشیم.

نشست های تعاملی و مشترک بین نهادهای فرهنگی و هنری، انجمن ها و موسسات فعال در این حوزه با شهرداری و شوراهای اسلامی شهرها موجب می شود تا این مسیر تسهیل و شرایط با بهترین نوع صورت بگیرد.

 

توسعه فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی و بومی هر منطقه در این حوزه کارگشا و موثر است ولی باید برای آن برنامه جامع و چشم انداز روشن تعریف کرد.

متناسب با نوع نگاه مدیریتی در هر منطقه ای این اتفاق رقم می خورد و اهالی فرهنگ و هنر در کنار مدیریت شهری برنامه هایی را رقم می زند که نتیجه ارتقا سواد و دانش عمومی و در کل فرهنگ شهروندی خواهد شد.

 

نشست مشترک مدیریت شهری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در تیران مقدمه آغاز این جریان هدفمند خواهد بود که اتفاقات قبلی را نیز توسعه و ارتقا می دهد اما امروز این نشست با هدف افزایش تعاملات و رویکرد جدید در این حوزه بوده است.

 

*تاثیر هنر در انتقال مفاهیم

 

شهردار تیران در بازدید از ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون و نشست با رئیس اداره با اشاره به تاثیرات سازنده زبان هنر گفت: انتقال ساده و پایدار پیام با زبان  هنر برای حوزه فرهنگ شهروندی کارآمد و نیاز است.

»حسن حجتی« با بیان اینکه تعامل اهالی فرهنگ و هنر با مدیریت شهری در توسعه فرهنگ شهروندی لازم است، تصریح کرد: ماندگاری پیام به زبان هنر مثل شعر و ادب و هنرهای تجسمی اثبات شده و برای مفاهیم شهروندی از آن استفاده می شود.

وی ادامه داد: تقویت تعاملات فرهنگی و حمایت از جریان های اثرگذار فرهنگی و هنری در مدیریت جدید شهری انجام و برای آن سرمایه گذاری و هزینه می شود.

 

*فعالیت های موثر و کارآمد مراکز فرهنگی و هنری تیران و کرون

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون با اشاره به فعالیت انجمن، موسسات و کانون های فرهنگی و هنری به صورت مردمی و خودجوش در شهرستان گفت: این مراکز در سطح ملی دارای ظرفیت خاص و تاثیرات شهری و شهرستانی هستند.

«اقبال صالحی« با اشاره به اینکه تقویت تعاملات فرهنگی و هنری با مدیریت شهری در تحقق برنامه های شورای اسلامی و شهرداری موثر است، تصریح کرد: تمام تلاش و برنامه خود را برای رسیدن به اهداف سازنده خدمت به جامعه بکار می گیریم.

وی ادامه داد: هنرمندان و فعالان فرهنگی این شهرستان در راستای کمک به توسعه شهرستان همکاری می کنند که تعاملات مشترک به رشد فعالیت آنان و محیط پیرامونی کمک می کند.

 

*منفعت مردم در تعامل بین بخشی

 

تعاملات بین بخشی مثل فرهنگ و هنر با مدیریت شهری منافعی دارد که مردم از آن منفعت بهره برده و حقوق شهروندی به حد اعلای خود رسیده و شاهد ارتقا فرهنگی خواهد شد.

برگزاری این نشست و دیدار با هنرمندان و گفتگو با آنان و حمایت از طرح های فرهنگی و هنری و اجرای طرح های شاخص در این عرصه می تواند شاهد تحول جدی در شهر باشد.

کد خبر 1192156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha