تلاش و پشتکار همراه با استفاده از ظرفیت های درونی در شهرک صنعتی یزد

شهرک صنعتی یزد به عنوان یکی از شهرک های بزرگ صنعتی کشور است که توانسته با استفاده از ظرفیت های داخلی موانع را رفع کند و صادرات را سطح فرامنطقه ای داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، تعدادی از خبرنگاران استان یزد در قالب تور یک روزه خبری با عنوان « راهیان پیشرفت» و با همکاری شرکت شهرک های صنعتی یزد از پروژه ها و همچنین شرکت های مستقر در این شهرک بازدید کردند.

 

در قالب این بازدید خبرنگاران از تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی یزد، کارخانه محصولات غذایی شیر رضا، کارخانه آنیک و همچنین نمایشگاه کارآفرینی و دستاوردهای شرکت های مستقر در شهرک صنعتی یزد و مرکز خدمات کسب و کار این شهرک بازدید کردند.

 

در ابتدای این بازدید خبرنگاران از تصفیه خانه فاضلاب این شهرک به عنوان یکی از بزرگترین پروژه ها بازدید کردند.

 

 

با توجه به کمبود آب در استان کویری یزد این پروژه به عنوان یکی از اقدامات بسیار موثر و مفید برای این شهرک بود که از پس آب این تصفیه خانه برای آبیاری فضای سبز منطقه استفاده می شود.

 

حبیب راعی، مدیرمحیط زیست شرکت شهرک های صنعتی یزد در این بازدید گفت: این پروژه به عنوان بزرگترین پروژه تصفیه خانه با ظرفیت 4500 متر مکعب در شبانه روز است.

 

وی افزود: تاکنون 2500 متر مکعب ورودی فاضلاب داریم که تمامی پس آب های آن صرف آبیاری فضای سبز در شهرک می شود و به نوعی در تولید و اشتغال این شهرک نیزم وثر بوده است.

 

راعی بیان کرد: این تصفیه‌خانه که هم‌اکنون با ظرفیت ۲۵۰۰ مترمکعب ورودی فاضلاب در شبانه روز فعالیت دارد، ششمین تصفیه‌خانه مربوط به شهرک‌های صنعتی استان است که تمام پساب آن صرف آبیاری ۶۵ هکتار فضای سبز منطقه می‌شود.

 

در ادامه این بازدید نیز خبرنگاران از نمایشگاه کسب و کار در این شهرک حضور پیدا کردند.

 

 

مجید حسن پور، کارشناس صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی یزد در این بازدید گفت: هدف از ایجاد این مرکز ارائه خدمات نرم افزاری به واحدهای مستقر در شرکت شهرک های صنعتی است.

 

وی افزود: بیمه، آی تی، شورای حل اختلاف، آموزش ازجمله خدماتی است که در این مرکز به واحدهای صنعتی داده می شود.

 

حسن پور گفت: در این مرکز نمایشگاه دائمی در کنار ساختمان دائر است که با هدف ارائه خدمات و محصولات شهرک های صنعتی یزد به صورت حضوری و ارائه غرفه فیزیکی و همچنین ارائه مجازی راه اندازی شده است.

 

وی با اشاره به استقرار ۲۵ دفتر فعال خدماتی در بخش‌های مختلف این ساختمان، اظهار کرد: به‌ عنوان نمونه در قالب خدمات بیمه‌ای یک سری مزیت‌های خاص را در قالب تفاهم‌نامه‌ای برای واحدهای شهرک در نظر گرفته‌ایم که می‌توانند از آن بهره بگیرند.

 

حسن ‌پور با اشاره به برخورداری این نمایشگاه از ۱۵۰ غرفه دستاوردهای واحدهای صنعتی این شهرک، عنوان کرد:  علاوه‌بر این با طراحی اپلیکیشنی در این مرکز، تجار قادر خواهند بود به صورت مجازی از نمایشگاه هر کدام از واحدهای صنعتی شرکت‌کننده در این نمایشگاه بازدید داشته باشند یا به صورت حضوری در هر کدام از واحدها و فرایند تولید در آنها آشنا شوند.

 

در ادامه این بازدیدها نیز خبرنگاران با حضور در مجتمع صنایع غذایی شیررضا از نزدیک با فعالیت های این مجتمع آشنا شدند.

 

 

محمدرضا دهقان معروف به شیررضا و مدیر این مجموعه با اشاره به تلاش و پشتکار در این جموعه گفت: امروز کارگران به عنوان سربازهایی هستند که همچون جبهه در حال جنگ اقتصادی هستند.

 

وی افزود: ما در این مجموعه علی رغم تحریم ها و مشکلات توانستیم محصولات خود را به 23 کشور دنیا صادر کنیم.

 

دهقان گفت: ما در این مجموعه در جهت تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد با ایجاد دانشگاه علمی کاربردی در ان مسیر گام نهاده ایم و هم اکنون نیز 130 دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی داریم.

 

وی افزود: با توجه به وجود کارخانه های تولیدی و نداشتن شبکه توزیع و کارخانه های تعطیل شده ما سعی کردیم با ایجاد دانشگاه بتوانیم در خدمت آنها باشیم و گامی موثر برداریم.

 

 

حاج شیررضا گفت: ما سعی کرده ایم محصولی از استان یزد و مردمان نجیب و وفادار در محصول از نظر قیمتی، مردمداری و کیفیت مناسب تحویل جامعه بدهیم.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر 70 خط تولید و 14 کارخانه داریم که قرار داد بزرگترین مجتمع صنایع غذایی کشور را با ده هکتار دنبال کردیم.

 

دهقان ادامه داد: 42 سال تلاش من فقط برای خیر بودن و خدمات دادن به صنعت شهر بوده است و هدف من این بود که به 2 هزار نفر به صورت مستقیم خدمتگذار باشیم.

 

وی بیان کرد: یکی از پروژه های ما تصفیه خانه روغن با ظرفیت 120 تن است که سعی کرده ایم آن را دنبال کنیم.

 

شیرضا گفت: وی با بیان این که ۸۰ درصد مواد اولیه این واحد تولیدی از خارج از کشور تامین می‌شود، از انجام این امر از طریق واحد صادرات و واردات خود مجتمع خبر داد و افزود: اخیراً قرارداد ایجاد بزرگ‌ترین مجتمع صنایع غذایی مرکز کشور به مساحت ۱۰ هکتار منعقد شده که امیدواریم بتوانیم با راه‌اندازی این واحد در ارتقای صنعت غذایی یزد تاثیرگذار باشیم.

 

برنامه بعدی بازدید خبرنگاران نیز بازدید از شرکت دانش بنیان آنیک الکترونیک یزد بود.

 

حسین جعفری، مدیر عامل شرکت دانش بنیان آنیک الکترونیک یزد نیز در جریان بازدید خبرنگاران از این واحد گفت: این شرکت از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را در زمینه سیستم‌های حفاظتی آغاز کرد که در ابتدا از تلفن‌های کارتی و بدون هیچ تجربه‌ای فعالیت خود را شروع کرد و اکنون با اشتغالزایی برای ۸۰ نفر صاحب رتبه اول سیستم‌های حفاظتی کشور از لحاظ فروش و کیفیت است.

وی از ورود به این واحد به حوزه دانش بنیان با ایجاد سامانه‌ی جامع نظارت و کنترل هوشمند در قالب یک بسته طی دو سال گذشته خبر داد و گفت: هم اکنون در حال طراحی محصولات جدیدی هستیم و تولیدات این واحد شامل سیستم حفاظتی پیشرفته و دزدگیرهایی با قابلیت‌های ویژه‌ از جمله تماس از طریق سیم‌کارت است.

 

کد خبر 1192171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha