مساجد خاستگاه تحولات فرهنگی هستند/ جاذبه مساجد افزایش پیدا کند

منتظری گفت: تحول در حوزه فرهنگ باید از یک فضای قدسی، معنوی و علمی به نام مساجد انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آق قلا، «غلامرضا منتظری» در دوره آموزشی ویژه ائمه جمعه و جماعات این شهرستان اظهارکرد: ائمه جمعه تا پیش از این با تاکید بر داشته های سنتی خود فعالیت می کردند و برگزاری این دوره ها سبب توانایی آنها می شود.

 

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: دانایی پله صعود به بام توانایی است و این دوره ها سبب مهارت افزایی، معرفت و دانش افزایی خواهد شد.

 

وی بیان کرد: نخستین اقدامی که پیامبر اکرم (ص) انجام داد ایجاد بنای دانشگاهی به نام‌ مسجد بود؛ این یعنی تحول در حوزه فرهنگ باید از یک فضای قدسی، معنوی و علمی به نام مساجد انجام شود.

 

منتظری گفت: مساجد در آغازین روزهای شکل گیری تمدن اسلامی ساده بود اما کارکردهای فراوانی داشت و هم مکان قضاوت، آموزش، پیوند های خانوادگی، پاسخگویی به سوالات شرعی و  .... بود.

 

وی خطاب به ائمه جمعه و جماعات گفت: این رسالت سترگ و سنگینی است که بر دوش شما نهاده شده است و پرچم نبوی را به اهتزاز درآورده اید. یکی از اقدامات بسیار مهم افزایش جاذبه مساجد است و این امر فقط با امام جماعت گره گشایی نمی شود.

نماینده مردم گرگان و اق قلا ادامه داد: نسل جوان ما امروز مورد هجمه دشمنان است و می توان با احیای کارکردهای مساجد بخشی از این چالش و دغدغه را برطرف گرد.

وی خاطرنشان کرد: باید ذائقه سنجی و نیازسنجی از مخاطبان مساجد را در دستور کار دهیم. موضوع دیگر شخصیت دادن به جوانان در مدیریت‌ مساجد است.

کد خبر 1192204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha