کمبود مسکن در شهر تهران منجر به سوداگری شده است

زاکانی گفت: بالغ بر ۳۰۰ هزار خانه خالی در تهران وجود دارد و کمبود مسکن در شهر تهران منجر به سوداگری در این زمینه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، علیرضا زاکانی در هفتاد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران حاضر شد و گفت: امروز 10 ماه و یک روز است که بنده در شهرداری تهران مشغول به کار هستم و حاصل فعالیت های این مدت در نمایشگاهی که برگزار می شود به نمایش در خواهد آمد.

 

شهردار تهران افزود: نمایشگاهی نیز در برج میلاد با فعالان اقتصادی برگزار خواهد شد که به مناسبت این دو نمایشگاه بنده در شورای شهر حضور پیدا کردم.

 

وی افزود: در این مدت راه پیموده شده دارای ابعاد مختلفی بوده که در محاکم قضایی ما بالغ بر 16 هزار میلیارد تومان به نفع شهرداری تهران خاتمه دادیم و هفت هزار میلیارد تومان نیز امکان و شرایطی از شهرداری رفته بود را توانستیم بازگردانیم.

 

شهردار تهران خاطرنشان کرد: ما برای فعالیت های خود افق 10 ساله در نظر گرفته ایم و تلاش مان معطوف به این است که کالبد شهر تغییر یابد.

 

زاکانی گفت: در یازده خط متروی تهران 325 ایستگاه مترو قرار دارد که 134 ایستگاه آن در حال حاضر فعال است.

 

زاکانی با بیان اینکه رهایی از بافت فرسوده جز از طریق نوسازی علمی و دقیق میسر نیست، گفت: مردم در حوزه مسکن در فشار هستند و حدود یک میلیون مسکن برای ساکنان تهران کمبود وجود دارد و ما به سه میلیون مسکن احتیاج داریم و افزایش تقاضا منجر به سوداگری بیشتر در این حوزه شده است.

 

زاکانی گفت: هم اکنون 300 هزار خانه خالی در تهران وجود دارد. ما باید روند ساخت را تسریع کنیم و میانگین زمان صدور پروانه ساخت 360 روز می باشد.

 

وی افزود: در قرارگاه مسکن ساخت سالانه 180 هزار مسکن پیش بینی شده است و هم اکنون برای ساخت 20 هزار واحد اقدامات لازم صورت گرفته است.

 

 

کد خبر 1192260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha