ارائه خدمات IVF  با تعرفه دولتی در بیمارستان بنت الهدی بجنورد

سرپرست بیمارستان بنت الهدی بجنورد گفت: با راه اندازی مرکز درمان ناباروری در این بیمارستان امکان کاشت جنین یا IVF با تعرفه دولتی برای کمک به زوج‌های نابارور تا مهرماه سال جاری امکان پذیر می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ دکتر «زهره روهنده» سرپرست بیمارستان بنت الهدی بجنورد امروز یک شنبه در خصوص خدمات این بیمارستان به مادران باردار و زوج های نابارور اعلام کرد: درمان ناباروری از جمله خدمات مهم این بیمارستان است که سال گذشته هزار و 315 نفر از خدمات ناباروری این بیمارستان بهره مند شده اند.

 

وی با بیان اینکه امسال این رقم رشد داشته و به هزار و 810 مورد رسیده، افزود: در حال حاضر 450 پرونده در این بخش تشکیل شده که زیر نظر پزشک فوق تخصص خدمات دارو درمانی، آی او (IO) و آی یو آی (IUI) را با همکاری مامای ارشد سیستم دریافت می کنند.

 

دکتر روهنده با بیان این که هم اینک بیمارستان بنت الهدی بجنورد دارای 132 تخت فعال در بخش های مختلف زنان، مامایی، جراحی، اتاق عمل و نوزادان است، اظهارکرد: به زودی با تجهیز مرکز ناباروری، آی وی اف (IVF) با تعرفه دولتی در این مرکز انجام شده و خدمات دهی به زوج های نابارور تسهیل می شود.

 

سرپرست بیمارستان بنت الهدی بجنورد افزود: پیش بینی می شود این بخش اوایل مهر امسال به بهره برداری برسد.

 

وی با بیان اینکه طب مادر و جنین (ناتولوژی) و زایمان بی درد از جمله خدمات دیگر بیمارستان بنت‌الهدی بجنورد است، گفت: بخش پریناتولوژی نیز 24 فروردین 1400 زیر نظر پزشک متخصص تاسیس و راه‌اندازی شده است و اکنون از شنبه تا چهارشنبه هر هفته در شیفت صبح، خدماتی نظیر ویزیت و مشاوره توسط پزشکان و متخصصان ارائه می‌شود.

 

سرپرست بیمارستان بنت‌الهدی بجنورد بیان کرد: طبق نتایج تحقیقات و یافته های متخصصان و صاحب نظران، درد زایمان و عارضـه های ناشی از آن می تواند یکی از عوامل بازدارنده فرزندآوری باشد و از سویی عوارضی که عمل سزارین برای مادر به همراه دارد، بر این اساس در راستای استراتژی‌های هدفمند برای جوان‌سازی جمعیت و رفع دغدغه و نگرانی مادران، زایمان بی‌درد را در بیمارستان بنت الهدی بجنورد راه اندازی کرده است.

 

دکتر روهنده در این خصوص اضافه کرد: اکنون زایمان بی‌درد در این بیمارستان با دو روش دارویی و غیر دارویی و کاملا علمی و تخصصی انجام می شود.

 

وی تصریح کرد: درمان مشکلات ناباروري به عنوان يك راهبرد مهم، پیش روی حوزه سلامت استان قرار دارد و در همین راستا نیز خدماتی نوین، ارزان و حتی رایگان در اختیار مادران و زوج های نابارور قرارمی گیرد.

 

 

کد خبر 1192290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha