برنامه ریزی اوقات فراغت آسیب‌‏های اجتماعی را کاهش می دهد

حجت الاسلام موسوي گفت: اوقات فراغت در صورتی که با برنامه‌‏ریزی و هدف‌گذاری مناسب همراه باشد، یک فرصت مهم برای کاهش آسیب‌‏های اجتماعی است،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ حجت الاسلام«سید علی موسوی» در مراسم افتتاحیه کلاس های تابستانی کانون فرهنگی هنری محمد رسول الله(ص) سمنان در مسجد الزهرا(س) با بیان اینکه فعالیت‌های مختلفی در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت بچه‌های مسجد با شعار«مسجد شور بندگی، نشاط زندگی»  طراحی شده است گفت: هرکدام از این برنامه‌ها با هدف تحقق جذب کودکان و نوجوانان به مساجد، ترویج معارف اسلامی، مهارت‌آموزی و نشاط بخشی در تابستان ۱۴۰۱ در سطح کانون‌های مساجد اجرایی می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در قالب ۳ شبستان فرهنگ، نوآوری و هنردر رواق‌های ۱۲ گانه رسانه، همدلی، دانش، کتاب، نور، ترنج، قلم، نمایش، فیلم، سرود، کارآفرینی و فناوری در سامانه بچه‌های مسجد برگزار می‌شود، اضافه کرد: ایجاد بستر مناسب برای نزدیک شدن و انس گرفتن جوانان و نوجوانان با رشته‌های فرهنگی و هنری یکی از مهمترین اهداف پیش بینی شده در طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

وی تصریح کرد: در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان  سمنان تلاش می‌شود با تدوین برنامه‌های مختلف برای جذب جوانان به مساجد در جهت ماندگاری آنان نیز اقدام شود.

 

حجت الاسلام موسوي با بیان اینکه کلاس های تابستانی در مساجد ظرفیتی ارزشمند برای بچه های مسجد است،افزود: برگزاری کلاس های متنوع در حوزه های آموزشی،مهارتی،تربیتی،فرهنگی ،هنری و قرآنی در دستو کار کانون های مساجد است تا در راستای ارتقاء غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان برنامه ریزی داشته باشند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به اینکه برنامه های قرآنی و اصول دین محور برنامه های کانون ها قرار گیرد،اظهارکرد: طرح تربین قاری قرآن و مسابقات قرآنی بچه های مسجد دو برنامه مهم قرآنی در کانون های مساجد می باشد که بچه های مسجد از اسن ظرفیت به نحو مطلوب بهره مند شوند.

 

حجت الاسلام موسوی خانواده ها را محور برنامه ها دانست وافزود: باید با حمایت و مشارکت خانواده ها به رونق کلاس های تابستانی در راستای غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان خود همراهی لازم را داشته باشند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با تأکید براینکه کلاس‌هاي تابستاني در مساجد ظرفيتي ارزشمند براي بچه‌هاي مسجد است،ادامه داد: شرکت در اين کلاس‌ها منجر به ارتقاي اعضاي کانون‌ها در عرصه‌هاي فرهنگي، آموزشي و مهارتي مي شود.

کد خبر 1192354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha