افزایش ۱۳۴۷ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۳۴۷ واحدی معادل ۰.۰۹ درصد، به یک میلیون و ۵۰۲ هزار و ۹۷۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۱۳ واحدی به ۲۰ هزار و ۱۹۵ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (یکشنبه 12 تیر) دومین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 321 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 501 هزار واحد آغاز شد اما این روند در ادامه روز معکوس شد تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۳۴۷ واحدی معادل ۰.۰۹ درصد، به یک میلیون و ۵۰۲ هزار و ۹۷۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۱۳ واحدی به ۲۰ هزار و ۱۹۵ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۲۶ واحدی، به رقم ۳۶۴ هزار و ۴۱۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۱۱۵۹ واحدی، عدد ۴۱۸  هزار و ۳۶۲  واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۷۰۶ واحدی به رقم ۲۵۵ هزار و ۱۰۸ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۴۹۰ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۹۶ هزار و ۵۲۵ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۴۰۵ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۳۱ هزار و ۲۷۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۰۱۴۵ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۹۳۲ هزار و ۶۴۵ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فملیف فولاد، وبملت، پارس، شپنا به ترتیب با 404، 296، 139، 96 و 96 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای سآبيك - سيمان آبيك، خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو، شپنا - پالايش نفت اصفهان، خودرو - ايران‌ خودرو، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، ثفارس - عمران‌وتوسعه‌فارس‌ و غپاك - لبنيات‌ پاك‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۷۴۲ واحد، فجر انرژی خلیج فارس (بفجر) با ۴۵۳ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۴۳۴ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۴۰۷ واحد و معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۳۵۳ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند. در مقابل ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۱۱۲ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۲۵۸ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲۲۲ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۱۹۴ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۱۵۱ واحد و توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۱۴۱ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

 

بر پایه این گزارش، امروز نماد سیمان آبیک (سآبیک)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، ایران خودرو (خودرو) و انتقال داده های آسیاتک (آسیاتک) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند. گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۱۳ میلیون برگه سهم به ارزش سه هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال دادوستد شد. امروز در معاملات بورس تهران، بیش از پنج میلیارد و ۱۴۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۴ هزار و ۲۱۳ میلیارد ریال معامله شد.

کد خبر 1192386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha