فرهنگ سازی راهی موثر در افزایش پیوند اعضاء و اهدا عضو

جمالیان گفت: اهداء عضو ماجرای عاشقی است و داستان سیاه ترین لحظه شبی است که طلوعی درخشان در پی دارد و مطمئنا یکی از سخت ترین لحظات برای هر انسانی است که در مورد یکی از عزیزترین افراد خانواده ی خود تصمیم گیری می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، « سید محمد جمالیان» امروز (12 تیر) در اولین دوره آموزشی تخصصی مدیریتی فراهم آوری اعضای پیوندی، با اشاره به افزایش پیوند اعضاء و اهدای عضو با فرهنگ سازی میسر می شود، گفت: امیدواریم با برگزاری جلسات متعدد توجیهی و آموزشی در این زمینه، نگاه مسئولین و مردم به مسئله اهداء عضو تغییر کرده و شاهد اتفاقات بهتری در این حوزه باشیم .

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک با بیان اینکه افزایش تعداد اهداء عضو با تغییر نگرش مردم و مسئولین میسر می شود، افزود: افرادی که مستقیما بحث اهداء عضو را در خانواده خود به چشم دیده اند، سختی این مهم را از نزدیک لمس کرده و با آن دست و پنجه نرم کرده اند.

 

وی خاطر نشان کرد: اما در آنسوی این ماجرا، افرادی هستند که با دریافت یک یا چند عضو، زندگی دوباره ای را شروع می کنند و نه تنها از شر بیماری راحت می شوند بلکه سبک زندگی شان نیز تغییر می کند و می توانند مانند سایر افراد به زندگی خود ادامه دهند.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه خوشبختانه در سال گذشته و سال جاری اتفاق خوبی در زمینه اهداء عضو در استان مرکزی افتاده است، ادامه داد: برای اینکه این اتفاقات خوب، تداوم داشته باشد نیازمند کمک و حمایت ادارات و دستگاه های اجرایی مختلف هستیم .

 

جمالیان  هدف از برگزاری دوره های توجیهی و آموزشی را آشنایی و فرهنگ سازی برای تصمیم گیری های به موقع و مناسب در زمان های حساس و طلایی احتمالی دانست و گفت: اکثریت موارد فرایند رضایت گیری و آماده سازی برای پیوند، در مرکز استان انجام می شود اما در بسیاری از شهرستان ها نظیر دلیجان،محلات و غیره این امکان وجود دارد که با توجه به وجود آی سی یو،کار شناسایی را انجام و پس از هماهنگی با مرکز استان و واحد فراهم آوری اقدام به اعزام کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک ادامه داد: با توجه به زیرساخت های لازم در اراک امکان انجام عمل پیوند کلیه وجود دارد و مطمئنا اگر با همین شرایط پیش برویم،این عمل در آینده راه اندازی خواهد شد.

 

گفتنی است در پایان این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، استاندار مرکزی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان، نایب رئیس هیئت مدیره انجمن اهدای عضو ایرانیان و جمعی از مسئولین دانشگاه و مسئولین استان برگزار شد از جمعی از خانواده های جانبخش اهدا کننده عضو در استان مرکزی تقدیر شد.

کد خبر 1192424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha