طرح اوقات فراغت تابستان فهما کانون آیت الله مظاهری تیران افتتاح شد

طرح «اوقات فراغت آسمانی ها« فهما فصل تابستان کانون فرهنگی و هنری آیت الله مظاهری تیران با حضور اعضا و خانواده های این مرکز افتتاح و آغاز به کار کرد.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: کانون فرهنگی و هنری آیت الله مظاهری در طی سال های 92 و 93 کار خود را در مسجد آقا نوروز و حسینه قدیم تیران آغاز و امروز به عنوان یکی از مراکز فعال فرهنگی و هنری شهرستان تیران و کرون مطرح است.

این مسجد در نقطه مرکزی و بافت تاریخی و قدیمی شهر تیران قرار گرفته که محور برنامه های مهم از جمله برگزاری نماز جمعه و مراسم های مهم طول سال می باشد که مسئولان این کانون با مشارکت اعضا و خیرین اتفاقات فرهنگی و هنری را رقم زده اند.

طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد از جمله فعالیت های شاخص این مراکز است که تحت عنوان آسمانی ها مطرح بوده و این طرح مهم در کانون های تیران و کرون از جمله در حسینیه قدیم افتتاح و کار خود را آغاز کرد.

مراسم و‌ آیینی با حضور اعضا و خانواده های این مرکز برگزار شد که امام جماعت مسجد و مدیر مسئول کانون سخنرانان این مراسم بودند و البته تولیدات چند رسانه ای از عملکرد و نقش کانون به نمایش گذاشته شد.

 

«اقبال صالحی«، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون نیز از دیگر مدعوین و سخنرانان این مراسم پیش بینی شده بود که در این آیین حضور پیدا نکرد.

 با وجود برنامه ریزی های صورت گرفته توسط بچه های مسجد انتظار می رفت تا حداقل با حضور ساده متولیان امر، همدلی و همراهی با این جریان صورت می گرفت.

 

تعامل و همدلی عامل توسعه فعالیت های کانون آیت الله مظاهری

 

امام جماعت مسجد آقانوروز و حسینه قدیم تیران در ابتدا این مراسم با اشاره به توسعه امکانات و فعالیت های کانون فرهنگی و هنری آیت الله مظاهری گفت: تعامل و همدلی بین اعضا و متولیان مسجد عامل توسعه فعالیت های کانون شده که سرمایه ای ارزشمند برای شهر به حساب می آید.

حجت الاسلام «علیرضا دادخواه« افزود: ایده های فاخر و نگاه جامع مدیریت کانون و همکاری خوب اعضا موجب انجام فعالیت های موثر و کارآمد در حوزه فرهنگی و هنری شده و جوانان و نوجوانان از این ظرفیت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه امکانات زیرساختی خوبی در کانون آیت الله مظاهری ایجاد شده است، تصریح کرد: همه این امکانات مسجد و کانون در خدمت اعضا بوده و نباید بی بهره بمانند.

به گفته امام جماعت مسجد آقانوروز تیران، نقش اوقات فراغت در تربیت دینی بسیار ارزشمند و خانواده ها زمینه حضور فرزندان خود را برای حضور در مسجد و کلاس های اخلاق، هنری، فرهنگی و مهارتی را فراهم سازند.

وی یادآورشد: چنین اقدامی مایه عاقبت به خیری فرزندان و همچنین خیر دنیا و آخرت برای پدر و مادر در انجام وظیفه والدینی است.

 

حجت الاسلام دادخواه بر بهره گیری از دوره های آموزشی و اخلاقی و فرهنگی کانون توسط اعضا تاکید کرد و خواست تا کانون را به دیگران نیز معرفی کنند.

 

ارائه برنامه اوقات فراغت برای نوجوانان و خانواده ها

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری آیت الله مظاهری در ادامه این نشست به فراگیری سنی فعالیت های کانون اشاره کرد و اذعان داشت: برنامه اوقات فراغت صرفا برای نوجوانان نبوده و خانواده های آنان نیز از آن بهره می برند.

«رسول شیرازی« با اشاره به تدوین برنامه آموزشی، معرفتی، اردویی و تفریحی و رزشی برای اعضا در طول فصل تابستان گفت: نوجوانان و جوانان مخاطبان اصلی این برنامه ها هستند اما برای خانواده ها نیز پیش بینی برنامه شده است.

وی یادآورشد: جلسات آموزش خانواده فرصت خوبی برای مهارت افزایی برای تربیت فرزند، ارتباطات خانوادگی و توانمندسازی در حوزه اجتماعی است که پدر و مادرها از آن بهره می برند.

شیرازی با اشاره به اینکه نگاه درآمدی برای برگزاری کلاس های آموزشی نداریم، تصریح کرد: مهارت آموزی مقوله اصلی در برگزاری دوره های آموزشی در طول سال بوده و مشکلات مالی مانعی برای حضور افراد در این دوره ها نیست.

کد خبر 1192448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha