سهم ۷۲ درصدی سرقت از جرائم استان سیستان و بلوچسستان

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت بیش از ۷۰ درصد از جرائم استان را انواع سرقت به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، "سرهنگ علی رحیمی" در این خصوص اظهار داشت: بیشتر این سرقت ها مربوط به سرقت های خرد، قطعات و لوازم خودردو و سرقت از منازل است و در بررسی های  صورت گرفته در نقاط مختلف استان، بی توجهی مالباختگان به هشدارهای مراقبتی و پیشگیرانه مهم ترین عامل وقوع آن است و مسائل متعدد دیگری از جمله مشکلات اقتصادی در فراوانی وقوع این جرم بسیار پر رنگ است همچنین بازدارنده نبودن قوانین کیفری و اصلاح سارقان از دیگر عوامل نرخ بالای وقوع سرقت در جامعه می باشد. 


سرهنگ رحیمی خاطر نشان کرد: به طور قطع مبارزه با سرقت عزمی همگانی را می طلبد و در کنار اقدامات پلیس، رفع مشکلات اقتصادی و افزایش رفاه مردم، اشتغال زایی، ساماندهی معتادان و افراد کارتن خواب و بازنگری قوانین بازدارنده سرقت و افزایش شدت مجازات این جرم می تواند در پیشگیری از وقوع سرقت در سطح جامعه بسیار موثر باشد.   

 

وی در پایان به نقش مهم شهروندان در پیشگیری از سرقت اشاره کرد و اظهار داشت: شهروندان عزیز می بایست با رعایت هشدارهای انتظامی در خصوص حفظ و نگهداری اموال خود کوشا باشند. 

 

سرهنگ رحیمی از شهروندان خواست با رعایت تمامی نکات پیشگیرانه، فرصت سرقت را از سارقان سلب و در صورت مشاهده موارد مشکوک با تماس 110 موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 1192458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha