«فهما» مسیر حرکت کانون های فرهنگی هنری را به نمایش گذاشت

حجت الاسلام سبزه کار گفت: سامانه بچه های مسجد «فهما» یک کار فرهنگی تمیز است که باعث کاهش هزینه ها و صرفه جویی در وقت شده است و سه شبستان فرهنگی، هنری و نوآوری را در بردارد که مسیر درست کانون های فرهنگی هنری را به نمایش و اجرا گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» شامگاه (۱۲ تیر) در مراسم افتتاحیه کلاس های اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد بیرجند اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم در راستای اهداف مسجد قدمی برداریم.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه ویروس منحوس کرونا امروز با تدابیر دولت انقلابی فروکش کرده است، افزود: امروز این فرصت به وجود آمده است تا برنامه ها را مثل سابق بعد از دو سال اجرایی کنیم.

 

وی به ارکان اصلی مسجد اشاره کرد و گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری مدیر طبیعی مسجد قطعا امام جماعت آن است و ایشان بارها بر روی ترویج و توسعه کارهای فرهنگی با همکاری بسیج تاکید کرده اند.

 

حجت الاسلام سبزه کار در ادامه بیان کرد: اعضای کانون افتخار می کنند که بسیجی هستند و تاکنون این موضوع را در عمل ثابت کرده ایم.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فرهنگ اسلام، قرآن و اهل بیت (ع) با بیکاری همخوانی ندارد، ادامه داد: ذکر آیات قرآن و احادیث اهل بیت (ع) نور است و باید مورد توجه و سرلوحه کارمان قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه هم افزایی بین ارکان مسجد زیرنظر امام جماعت آن باعث کسب موفقیت های بزرگ می شود، گفت: امام جماعت مدیر یک مسجد است و کانون ها و پایگاه های بسیج بدانند که مدیریت و نظارت بر کانون ها توسط امام جماعت آن اجرا می شود.

 

حجت الاسلام سبزه کار در ادامه عنوان داشت: ائمه جماعات بحث احیای ظرفیت ها را در دستور کار قرار دهند و خوشبختانه طی دو سال گذشته برنامه ریزی مدونی و زیبایی در کانون های فرهنگی هنری مساجد صورت گرفت.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در خصوص سامانه بچه های مسجد «فهما» اظهار کرد: این سامانه یک کار فرهنگی تمیز بود که باعث کاهش هزینه ها و صرفه جویی در وقت شده است و سه شبستان فرهنگی، هنری و نوآوری برای آن در نظر گرفته شده است.

 

وی ادامه داد: این شبستان ها مسیر حرکت مساجد را نشان می دهند و این سامانه کار ماندگار و شبکه ای است که به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور اجرایی شده است.

 

حجت الاسلام سبزه کار به طرح سه شنبه های تکریم اشاره کرد و افزود: یک هزار و ۶۰۰ تکریم از خانواده معظم شهدا، آزادگان و ایثارگران خراسان جنوبی طی دو سال گذشته به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد اجرایی شد.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در پایان با اشاره به طرح بانک ایده ها گفت: این طرح به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد به منظور شناسایی و حمایت از طرح ها و ایده های فرهنگی، هنری، صنایع دستی و غیره در جهت اشتغال زایی اجرا می شود.

 

 

 

کد خبر 1192492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha