بهترین سبک توانگری معنوی، برگرفته از زندگی اسلامی است

افتخاری با اشاره به اینکه بهترین سبک توانگری معنوی از زندگی اسلامی نشأت می گیرد و این الگو یک الگوی متعالی است، گفت: برخی از خصوصیات و توان فطری انسان ها در آن لحاظ شده است و زندگی بر اساس حیات طیبه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مشاور زنان و خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در کارگاه آموزشی«والدین توانگر، کودک توانگر» که به مناسبت سالروز با سعادت ازدواج حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت علی(ع) و روز ملی ازدواج و در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برگزار شد، اظهار کرد: بهترین سبک توانگری معنوی از زندگی اسلامی نشأت می گیرد و این الگو یک الگوی متعالی است چون یک سری از خصوصیات و توان فطری انسان ها در آن لحاظ شده است و زندگی بر اساس حیات طیبه است.

 

لاله افتخاری افزود: در خانواده های توانگر زن و همسر هر دو برای همدیگر هستند و هر دو با هم تعامل دارند و هر دو بر هم ولایت دارند و متعهد هستند و فرزندان در این خانواده با برنامه متولد می شوند و طلایه دار مکتب الهی هستند.

 

در ادامه دانشیار گروه روانشناسی دانشگاه زنجان و رئیس مرکز بهداشت روان و مشاوره دانشگاه، سبک های مختلف فرزند پروری را تشریح و در خصوص معایب تک فرزندی و بالا رفتن آمار افسردگی کودکان مطالبی را ارائه کرد.

 

لقمان ابراهیمی سبک تربیت ایرانی اسلامی را تشریح کرد و گفت: والدین توانگر، کودکان توانگر را زیر سایه مکتب الهی و برگرفته از فطرت انسان ها است. با افزایش تعداد فرزندان شادی و نشاط و روحیه جمعی و تعامل خانواده بالا رفته و کودکان تنها جای خود را به کودکانی شاد با اعتماد به نفس بالا خواهند داد.

 

کارگاه آموزشی «والدین توانگر، کودک توانگر» با پرسش و پاسخ مدعوین به پایان رسید.

 

کد خبر 1192544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha