رشد ۷۳ درصدی صادرات کالا در مرز مهران

مدیر کل گمرکات استان ایلام گفت: در سه ماهه نخست سالجاری در مهران بالغ بر ۸۸۶ هزار تن کالا به کشور عراق صادر شده که از نظر ارزش ریالی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۳ درصد رشد داشته است.

«روح الله غلامی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: در ۳ ماهه نخست امسال ۸۸۶ هزار و پانصد تن کالا به ارزش ۳۵۸ میلیون و پانصد هزار دلار از طریق مرز مهران به کشور عراق صادر شده که از لحاظ وزنی ۱۰۰ درصد و از نظر ارزش دلاری ۷۳ درصد رشد دارد.
 
 
 
وی با اشاره به اینکه در این مدت همچنین ۵۲ هزار تن کالای ترانزیتی سایر کشور‌ها از مرز بین المللی مهران به خارج از کشور صادر شده افزود: این مقدار کالای صادراتی از ۱۷۱ درصد رشد بر خوردار است.
 
 
 
مدیر کل گمرگات استان ایلام ادامه داد: هم اکنون بیش از ۲ هزار کارگر، راننده و تاجر در این مرز مشغول به کسب و کار و درآمد حلال هستند.
 
 
 
پایانه صادراتی صدف مهران بطور شبانه روز پذیرای بیش از ۶۰۰ دستگاه کامیون و تریلر کالا جهت ساماندهی و انتقال به گمرگات استان ایلام است.
 
 
اداره کل گمرکات استان ایلام از بین ۱۲ گمرگ هم مرز با کشور عراق مقام نخست را به دست آورد.
 
 
 
شهر مرزی مهران در استان ایلام حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد پایتخت عراق فاصله دارد و امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.
کد خبر 1192559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha