آمریکا با بکارگیری تحریم ها خود ناقض حقوق بشر است

عمویی با بیان اینکه آمریکا خود ناقض اصلی حقوق بشر است و از این موضوع تنها بعنوان ابزاری برای سوءاستفاده و رسیدن به اهداف خود بهره می گیرد گفت: آمریکا با بکارگیری تحریم ها خود ناقض حقوق بشر است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان ابوالفضل عمویی در همایش افشای حقوق‌ بشر آمریکایی با اشاره به سالروز شهادت حمله ناو آمریکایی به هواپیمای ایرانی و اهدای مدال افتخار به فرمانده این ناو از سوی آمریکایی ها گفت: این حادثه نمونه روشنی است تا به ما نشان دهد نحوه عملکرد آمریکا در حوزه حقوق بشر، این مفهوم به مفهومی لوث و ‌بی‌فایده تبدیل شده و برای هر ایرانی می تواند فرصتی باشد تا خیانت دست خون آلود آمریکا را نشان بدهد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: آمریکا خود ناقض اصلی حقوق بشر است و از این موضوع تنها بعنوان ابزاری برای سوءاستفاده و رسیدن به اهداف خود بهره می گیرد در حالی که این مفهوم می توانست برای همه دنیا باشد اما برخورد آمریکا با این مفهوم آن را به چالشی بزرگ تبدیل کرده که همه از آن دور شدند.

 

عمویی اظهار داشت: آمریکا فهرست ناقضان حقوق بشر را منتشر می کند در حالی که خود از همه ناقض تر است و 1/4 زندانیان را با داشتن 0/5 درصد از جمعیت دنیا به خود اختصاص داده است امروز پلیس آمریکا حتی به مردم خود رحم نمی کند و حقوق بشر را در مورد مردم خود نیز نادیده می گیرد.آمریکا خشن ترین پلیس دنیا را دارد، آنها نه تنها به رنگین پوستان خود رحم نمی‌کنند بلکه به معلولان کشور خود هم توجهی ندارند.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود‌:  در پرونده اره کردن خاشقچی چه اتفاقی افتاد؟ امروز شاهدیم که آمریکا با ولیعهد عربستان ملاقات می کند و همه کسانی که شعار حقوق غ می دهند با این سوال مواجه هستند که این حرف شما چه ادعایی دارد، کسی که بمباران یمن را برعهده دارد نمی تواند داعیه دار حقوق بشر باشد.

 

وی با بیان اینکه نابرابری نژادی در آمریکا نهادینه شده است اظهار کرد: نسبت زندانیان رنگین پوست آمریکا به سفید پوستان ۴ برابر است و این وضعیت کشوری است که خود را داعیه دار حقوق بشر می داند، آمریکا از این موضوع برای سوءاستفاده از کشور های دیگر بهره می برد.

 

وی گفت: آمریکا به بکارگیری تحریم خود ناقض حقوق بشر است این تحریم ها تا جایی بکار برده می شود که امکان مبادله تجاری و خرید دارو برای برخی کشورها نیست و نمونه این موضوع را در کمبود دارو برای بیماران پروانه ای در کشور دیدیم که جان این بیماران به خطر افتاد.

 

عمویی اظهار داشت: موضوع حقوق بشر می تواند به موضوع مورد اجماع تبدیل  و دستور کار مشترک داشته باشد اما به یک چالش تبدیل شده است در حالیکه می تواند به مفهومی مورد وثوق مردم تبدیل شود و جهان را به جایی بهتر برای زندگی تبدیل کند.

کد خبر 1192565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha