تجاری‌سازی محصولات از برنامه های مهم وزارت جهاد کشاورزی است

برومندی، تجاری‌سازی را از مهمترین برنامه جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت: ایجاد باغ مادری تولید نهال نخیلات در جهرم به همین منظور انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمدمهدی برومندی»، امروز (دوشنبه ۱۳ تیر) آیین کلنگ زنی احداث مجتمع کشت بافت خرما و باغ مادری تولید نهال نخیلات جهرم گفت: بعد از اتمام جنگ تحمیلی با توجه به خسارت‌هایی که به نخلستان‌های کشور متحمل شد همه متولیان درصدد برنامه ریزی مرکزی برا احیای نخلستان‌ها بودند.

 

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به وجود۲۶۰هزار هکتار نخلستان در ایران افزود: ۴۰ درصد این نخلستان ها باید حذف و جایگزین شود.

 

وی، تجاری‌سازی را از مهمترین برنامه جهاد کشاورزی عنوان کرد و اظهار داشت: ایجاد باغ مادری تولید نهال نخیلات نیز به همین منظور انجام شده که باغ مادری نخیلات جهرم یک پروژه بسیار مهم و دانش بنیان است.

 

برومندی با اشاره به اینکه برای اجرای پروژه مجتمع کشت بافت خرما در جهرم ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه می شود، خاطرنشان کرد: تنها مرکز کشت بافت خرما و باغ مادری تولید نهال نخیلات در کرج بوده و به زودی دومین آن در جهرم احداث می‌شود.

 

به گزارش شبستان، مجتمع کشت بافت خرما و باغ مادری تولید نهال نخیلات جهرم با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار احداث و با بهره‌برداری از آن برای ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۵۰ نفر غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد می شود.

کد خبر 1192626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha